Υπάρχουν πολλοί τρόποι να ακυρώσεις τον πολιτισμό σου, να αμαυρώσεις τα μνημεία σου και να κηλιδώσεις την ιστορία σου. Όταν μάλιστα ζεις σε μια χώρα γεμάτη «αρχαία κοτρώνια», δε σε πολυνοιάζει, σιγά, υπάρχει πληθώρα, όλο και κάποια θα μείνουν όρθια.
Ένας τρόπος είναι να μεταθέτεις τις ευθύνες σου στον «Στρατηγό Άνεμο», κλαψουρίζοντας μπροστά στις κάμερες πως «Μερικά δέντρα κάηκαν», ενώ στο φόντο του πλάνου η Αρχαία Ολυμπία έχει γίνει στάχτη. Αυτός είναι ένας ριζοσπαστικός τρόπος.
Υπάρχει και ένας άλλος, μεθοδικότερος. Μπορείς να περικόπτεις σταδιακά τα κονδύλια για τον πολιτισμό, να προκαλείς το κλείσιμο θεάτρων και θεατρικών βιβλιοθηκών, να αφήνεις αφύλακτους αρχαιολογικούς χώρους (γιατί δεν πληρώνεις μισθούς φυλάκων), να κλείνεις ανασκαφές, να μην δίνεις χρήματα για την δημοσίευση ευρυμάτων (που υπάρχουν, είναι σημαντικά, αλλά είναι κλειδωμένα σε αποθήκες, αδημοσίευτα), να αφήνεις απλήρωτους τους εργαζόμενους σε χώρους πολιτισμού. Να αφήνεις το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο σου, την βιτρίνα σου δλδ, σε κατάσταση απαρχειωμένη, αρμόζουσα στην δεκαετία του ’50 από μουσειολογικής άποψης, με ταμπελίτσες στην καθαρεύουσα δίπλα στα εκθέματα, μέχρι το σωτήριον ολυμπιακό έτος. Κατόπιν, να εκσυγχρονίζεις το μισό και να κόβεις όλος περηφάνεια την κορδέλα του «ολυμπιακού έργου». Μπορείς να αφήνεις να ρημάζουν οι αρχαιολογικοί χώροι, να στέκουν ερηπωμένοι και θλιβεροί χωρίς οδηγούς, χωρίς ξεναγούς, αφιλόξενοι προς όσους, παρ’όλα αυτά, επιμένουν να τους επισκέπτονται.
Αφού τα κάνεις όλα αυτά, το ότι στέλνεις τα ΜΑΤ να ρίξουν χημικά μες το πιο σημαντικό σου αρχαίο μνημείο, σχεδόν μοιάζει πταίσμα. Το ότι αμολάς τους γκεμπελίσκους σου σε έναν αγώνα δηλώσεων και κόντρα-δηλώσεων, με στόχο να δικαιολογήσουν τα ασυμάζευτα, ψελλίζοντας ανοησίες για το διεθνές κύρος της χώρας και τον τουρισμό, είναι το φυσικό ένδυμα της βέβηλης αυτής πράξης σου.
Η ουσία είναι πως η προσέγγιση και η λογική του καθενός μας εξαρτάται από το περιεχόμενο που δίνουμε στην έννοια του πολιτισμού και της ιστορίας. Αν για μας ιστορία και πολιτισμός είναι καλά για τα μουσεία και τα σχολικά εγχειρίδια και η ζωή μας είναι αλλού, τότε προφανώς αποτελούν προσβολή οι συμβασιούχοι που διαμαρτύρονται στην Ακρόπολη, το πανώ του ΚΚΕ στον Παρθενώνα ή το φώτοσοπ του Focus. Τα μνημεία μας (μας;) και η ιστορία μας (μας;) αποτελούν περγαμηνές που διαθέτουμε για να καμαρώνουμε στους ξένους και να αυτοΐκανοποιούμαστε όταν μας πιάνουν εθνικές μοναξιές. Άρα είναι καλά να βρίσκονται στο ντουλάπι αποθηκευμένα: να τα ξεσκονίζουμε μια φορά το μήνα και να τα βγάζουμε από το ντουλάπι μια φορά το χρόνο, όταν έχουμε ξένους για να κάνουμε φιγούρα: όπως τα κεντητά σεμεδάκια της γιαγιάς, οι πορσελάνες της μαμάς και τα καλά μας παπούτσια. Δεν είναι καθημερινότητα, είναι ένας τύπος, άλλο ένα bullet point στο βιογραφικό μας, το πιο flashy μάλιστα. Όπως έχω εγώ το πτυχίο Αρχαιολογίας: κορνιζομένο, καλά ξεσκονισμένο, αλλά τελικά το ψωμάκι μου το βγάζω κάνοντας κάτι εντελώς άσχετο.
Για πολύ λίγους ανθρώπους, νομίζω, ο πολιτισμός και τα μνημεία είναι ζωντανοί οργανισμοί που ζουν μαζί μας -ή μάλλον ζούμε μαζί τους. Λίγοι άνθρωποι νιώθουν αληθινή συγκίνηση όποτε πάνε στον Παρθενώνα και βολτάρουν ανάμεσα στο Ερέχθειο και το ναό της Νίκης. Είναι εκείνοι οι λίγοι που πάνε συχνά, όχι εκείνοι που «πήγαν μια φορά με το σχολείο». Αυτοί οι άνθρωποι, λοιπόν, ένιωσαν πως το μνημείο είναι ζωντανό, όταν το είδαν να συμμετέχει στην κινητοποίηση αληθινών ανθρώπων που αγωνίζονται για το ψωμί και τη δουλειά τους. Τι μας θυμίζει άλλωστε αυτό το συγκεκριμένο μνημείο: το μέτρο της Αρχαίας Αθήνας, την ισορροπία, τη λογική, το δημοκρατικό πολίτευμα. Αυτό το δημοκρατικό πολίτευμα, βάση του οποίου είναι το Σύνταγμα που πλέον «αποθανέτω η ψυχή του μετά των αλλοφύλων».
Αν το βλέπεις έτσι το μνημείο, ζωντανό, παλλόμενο, αναπνέον -τότε μάλλον θα κατάλαβες πως το έπιασε δύσπνοια, όταν του έριξαν χημικά οι μαντραχαλάδες που το άλωσαν από την Κερκόπορτά του σήμερα το πρωί. Και θα το είδες που δάκρυσε: δεν ήταν από τα χημικά, ήταν επειδή το έπιασε απελπισία για τη δημοκρατία που συμβολίζει και που λέει πλέον να την βάλει στη φορμόλη, μια και καλή.
Τα πάντα είναι σχετικά. Για όσους έχουν αποφασίσει να υπηρετούν τις αγορές, τους ρυθμούς ανάπτυξης και τους τραπεζίτες, ο Παρθενώνας είναι ένα απαραίτητο αξεσουάρ για το προφίλ τους, ένα ωραίο και πιασάρικο trademark για να διαφημίζουν την sea&sun Greece with moussaka στους χρυσοφόρους τουρίστες: πλην όμως αναλώσιμο. Άμα περάσει η μπογιά του (ή άμα σκάσει το μάρμαρο από τα πολλά χημικά), θα βάλουν άλλο pin στο πέτο.
Δεν είναι σήμερα που συνέβη η αμαύρωση του πολιτισμού στην Ελλάδα: αυτό που συνέβη σήμερα ήταν το κερασάκι στην τούρτα της πολιτικής υπονόμευσης και σαμποτάζ του πολιτισμού, που επικρατεί εδώ και πολλά χρόνια. Ψάξε να βρεις πόσα λεφτά δίνει αυτό το κράτος από τον προΰπολογισμό του στο ΥΠΠΟ και κάνε μετά την σύνδεση με τα ασυντήρητα μνημεία, τους απλήρωτους φύλακες, τα θέατρα που κλείνουν και τους συμβασιούχους αρχαιολόγους. Makes sense, huh? Και μετά μας πείραξαν τα πανώ και το λουκέτο στην Ακρόπολη; Ποιος έβαλε πρώτος το λουκέτο αλήθεια;
===================
Και δηλαδή σοβαρά τώρα: ένας απλήρωτος επί 24 μήνες αρχαιολόγος που στο διάολο θες να πάει να διαδηλώσει για να απαιτήσει τα δεδουλευμένα του και το δικαίωμά του σε αξιοπρεπή εργασία;
HappyHour said:
Πολιτισμός είναι που μπήκαν τα ΜΑΤ αλλά είναι πολιτισμός μιας παρηκμασμένης πόλης, μια ευτελισμένης μέχρι εκεί που δεν πάει χώρας, μιας κοινωνίας που έχει βουλιάξει τόσο πολύ μέσα στα σκάτα που της πασάρουν τα ΜΜΕ που το μόνο που την νοιάζει είναι οι τουρίστες.
Συμφωνώ σε όλα και μπράβο για το τόσο καλό κείμενο μέσα σε τόσο λίγη ώρα…
Θυμάμαι μια φόρα, έχω πάει σε κάποιο νησί (λυπάμαι αλλά δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να το θυμηθώ) βλέπουμε ένα οικοδόμημα, έναν μισογκρεμισμένο πύργο δηλαδή χωρίς φύλαξη και χωρίς περίφραξη καμία και αναρωτιέμαι με την παρέα μου τι να είναι άραγε αυτό; Ώσπου μαθαίνουμε ότι είναι πύργος απο τον 1 ή 2 αιώνα μ.Χ. , υπάρχει αυτός κι άλλος ένας στην Ιταλία του είδους του, με την συγκεκριμένη αρχιτεκτονική αλλά επειδή η αρχαιολογική δεν έχει λεφτά δεν συντηρείται!!! Και ένας ντόπιος(ηλικιωμένος) μας αποτελειώνει λέγοντας μας ότι «που να τον βλέπατε και πιο παλιά, θυμάμαι που σκαρφαλώναμε στα χαλάσματα και τότε ήταν 3 όροφος όχι τώρα που έχει μείνει ο ένας όροφος» !!!!
Sophia said:
Α, τώρα ο τουρισμός μας είναι η κρουαζιέρα και τα αγαλματάκια που πουλάνε στους τουρίστες τους οποίους περιμένουμε να αγοράσουν την πραμάτια μας κάνοντάς τους δώρα στα λιμάνια και χορεύοντας συρτάκι στα εστιατόρια (πρόσφατη εικόνα από τα μέρη μας, για το είδος του τουρισμού-κονσέρβα-ευκολοχώνευτου πακέτου…)
Όταν κάτι δεν είναι μέσα στην καθημερινή σου ζωή, στην πραγματικότητα που βιώνεις, δύσκολα το αγαπάς και ακόμα πιο δύσκολα το προστατεύεις, το προσέχεις και καμαρώνεις για αυτό…. Και όταν απαξιώνεις τα πάντα γύρω από αυτό καθώς και τους ανθρώπους που τάσσονται να το φέρουν στην πραγματικότητά σου, ως σχεδόν οργανωμένο σχέδιο της πολιτείας, τότε, δεν βλέπω μεγάλη διαφορά από τον τρόπο που αντιμετώπισε ο Έλγιν π.χ. τα μνημεία του τόπου μας…. Δεν είναι τυχαίο, νομίζω, πως στα εσωτερικά παγκάκια του Μουσείου της Ακρόπολης, αυτοί που κάθονται και διαβάζουν και περιεργάζονται ή απλά θαυμάζουν τις μετώπες και τη ζωοφόρο, δεν μιλούν ελληνικά…
Και είναι ακόμα πιο θλιβερό, το να μένεις σε έναν τόπο που είναι διάσημος σε όλον τον κόσμο ακριβώς ως αρχαιολογικό μνημείο και σύμβολο του αθλητισμού και της εκεχειρίας, και οι άνθρωποι που γεννηθήκαν και μεγαλώσανε εδώ, το μόνο που βλέπουν και εκτιμούνε γύρω τους, είναι η μετάφρασή του και η εκμετάλλευσή του σε χρήμα…
Μερικοί τόποι, απλά δεν αξίζουν τους κατοίκους τους και σίγουρα, δεν αξίζουν την εκμετάλλευση της συμβολικής τους σημασίας από μικρούς και θλιβερούς ανθρώπους…
Δύτης των νιπτήρων said:
Εδώ βρε Κροτ κάναμε αμάν να ξανάρθουν οι κρουαζιέρες, γίνεται να τους αφήσουμε παραπονεμένους τους καημένους; Πολιτισμός σημαίνει να είμαστε ευγενείς, γλυκομίλητοι και εξυπηρετικοί. Δεν τάμαθες τα νέα;
(για όσους δεν με ξέρουν, ειρωνεύομαι. Το σημειώνω γιατί πολλές παρεξηγήσεις έχουν δει τα ματάκια μου! 🙂 )
aaduck said:
Πολιτισμός είναι το open.gov…
antidrasex said:
Λευτεριά στις Καρυάτιδες!
gaitanaki said:
απλά αναδημοσιεύω. τι άλλο να πω? σαν να είσαι στο μυαλό μου.
καλώδιο said:
και η συνέχεια όπως πάντα στις υπερπαραγωγές των 8:00.
Όπου οι Πρετεντέρηδες θα ωρύονται για το «διασυρμό» της χώρας.
Δεν διασύρει τη χώρα η βεβήλωση του χώρου από τα ΜΑΤ, θα μας πουν.
Οι απλήρωτοι εργαζόμενοι τη διασύρουν…
Πολύ καλό. Θα ήθελα-με την άδειά σου-να το αναδημοσιεύσω.
Кроткая said:
Χάππι, α, τώρα που λες για ασυντήρητα και ερηπωμένα… Αν πας στην Αρχαία Θήρα στη Σαντορίνη (όχι το Ακρωτήρι που χρηματοδοτείται από το ΔΟΛ, τον άλλο αρχαιολογικό χώρο) θα σε πιάσουν τα κλάματα. Ολόκληρη αρχϊκή κόρη βρήκαν οι αρχαιολόγοι του ΥΠΠΟ εκεί πέρα.
Αλλά, εδώ ως κι η Αρχαία Ολυμπία ήταν για κλάματα μέχρι πριν τους Ολυμπιακούς, τι να λέμε;
Σοφία, αυτές οι κρουαζιέρες, που τις έχω άχτι, θα έπρεπε να καταργηθούν διά νόμου!
Να κανονίσω να ξαναπάω στην Ακρόπολη πριν την ιδιωτικοποιήσουν κι αυτήν. Προλαβαίνω ως τα Χριστούγεννα λες, ή βγήκε ήδη στο σφυρί;
Δύτη, μου έρχεται στο νου και μια χυαία προσθήκη, αλλά είμαι κόσμια και λέω να μην την πω. Εγώ πάντως, όπου πήγα σε μουσεία και μνημεία και δεν είδα κάτι επειδή ήταν σε συντήρηση/αναπαλαίωση ή ήταν δανεισμένο σε προσωρινή έκθεση, δεν το έκανα θέμα: συμβαίνουν αυτά. Bad luck. Θα μου πεις δεν έφταιγαν απεργοί, ανάγκες του μουσείου. Και θα σου πω, στην Ελλάδα όμως δίνουμε 1% του πρϋπολογισμού στο ΥΠΠΟ. Στην Ελλάδα, όχι στη Τζαμάικα…
Παπί, και ο κοινωνικός διάλογος μέσω διαδικτύου. Μη σου πω και το καγιάκ.
Αντιδρασέξ, αυτές οι κακομοίρες είναι φυλακισμένες μες το Μουσείο εδώ και χρόνια: οι πέντε. Η 6η κάνει διακοπές στο Λονδίνο. Καλά είναι αυτή, πίνει και ωραίες μπύρες.
Γαϊτανάκι και Καλώδιο, αναδημοσιεύστε ελεύθερα, μη ρωτάτε!
Καλώδιο, δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που δεν έχω ελληνική τηλεόραση! 😦
undantag said:
Μπράβο βρε Κροτ. Ποταμός – τα είπες όλα.
ΥΓ: O ξεφτίλας ο Morosini, μ’όλα του τα στραβα, τουλάχιστον πολέμησε την Τουρκιά, που τότε ακόμη επέλαυνε. Οι επίγονοί του (Μοronini), ποιόν πολεμούν;
tourne sta nisia said:
οι εργαζόμενοι παραδοσιακά διαδηλώνουν στον χώρο εργασία στους (είτε αυτό είναι «σύμβολο» είτε όχι) .
και σιγά μην χαλάσαμε την εικόνα και δυσφημίσαμε την χώρα μας στο εξωτερικό, εδώ γελάει με πάρτη μας ο κάθε πικραμένος.
faros said:
Ο πολιτισμός είναι μέσα σου …
Είναι στην καρδιά σου …
Είναι να το έχεις !
Και οι «πράσινοι», καθώς και οι παπαγάλοι τους, δεν το έχουν !
Δεν είναι η πρώτη φορά, άλλωστε !
Δυο λόγια για τη δυσφήμιση της χώρα …
Και μόνο που έχουμε τον GAP, πρωθυπουργό, και τον Καρατζαφύρερ στη Βουλή, φτάνει να έχουμε δυσφημιστεί παντού !
Από πότε άραγε οι εργατικοί αγώνες δυσφημούν … άντε να μην πω τίποτα άλλο !
Την Καλησπέρα μου !
Μπάτλερ said:
οι μπάτσοι είναι θεματοφύλακες πολιτισμού.
αφού να φανταστείς, σκέφτεται η Μπήλιω να τους δώσει στήλη στην εκπομπή της.
σε λίγες μέρες θα εκτελούν και χρέη ξεναγού στην Ακρόπολη.
«δεξιά δείραμε τους συμβασιούχους, αριστερά το ΠΑΜΕ, ευθεία είναι γκρεμός, κ.ο.κ.» 😆
μπάτσοι, γουρούνια, κουλτουριάρηδες.
(αν και πέρα από τον χαβαλέ, το όλο θέμα ξεκινάει πριν από τους μπάτσους, προφανώς)
espοir - надежда - Hoffnung - speranza said:
Κάποτε κυκλοφορούσε το:
Ποια είναι η πιο μορφωμένη αστυνομία του κόσμου ;;
Η Πολώνική! Μπουκάρει κάθε εβδομάδα στο Πανεπιστήμιο!
… τώρα μπορούμε να μιλάμε για την πιο καλλιεργημένη … που πάει Ακρόπολη. 🙂
Γιώργος Κατσαμάκης said:
Συμφωνώ απόλυτα σε κάθε λέξη, κάθε σκέψη κάθε οπτική αυτού του κειμένου.
renata said:
Κι εγώ!!
Δύτης των νιπτήρων said:
Ακριβώς, αλλά το μεγάλο κλου απόψε ήταν άλλο (Κροτ δεν ξέρεις τι χάνεις). Το δελτίο του Μέγκα ξεκίνησε αλλιώς. Με ένα «ρεπορτάζ» (ο θεός να το κάνει, με γλυκερό μουσικό χαλί και όλα τα σχετικά) πέντε λεπτών (αν σας φαίνεται λίγο, για τηλεοπτικός χρόνος σε ειδήσεις είναι τεράστιο) με τα εγκαίνια του νοσοκομείου της Μαριάννας Βαρδινογιάννη. Παρόν σύσσωμο σχεδόν το υπουργικό συμβούλιο, μεταξύ άλλων.
Δέκα λεπτά αρκούν για να καταλάβει κανείς ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο, αν δεν το έχει καταλάβει ήδη.
HappyHour said:
Άσε ναι, τώρα το είδα πριν λίγο σε άλλο κανάλι ! Όλα τα ραμολί κι όλοι οι VIP’s (μη χέσω!). Αν θέλανε ας γεμίζανε την αίθουσα με αυτούς που θα τη χρησιμοποιήσουν την μονάδα. Κι εσύ καλέ μου Ιερώνυμε γιατί δεν έλεγες ότι η ελεημοσύνη δεν γίνεται για λόγους προβολής αλλιώς είναι φαρισαισμός;
Ακούστε εδώ την ελληνοφρένεια την σημερινή που έδωσε ρέστα ο Καλαμούκης
http://www.skai.gr/player/Radio/?MMID=206149
Δύτης των νιπτήρων said:
Χάπι, εσύ το είδες στο τέλος των ειδήσεων. Φαντάσου όμως δελτίο που ξεκινά μ’ αυτό το «ρεπορτάζ»…
Γιατί μιλάνε για «τέταρτη εξουσία» των ΜΜΕ, λες και αυτή δεν έχει την άλλη -την πραγματική- εξουσία από πίσω.
espοir - надежда - Hoffnung - speranza said:
Επειδή το μυαλό μου συνηθίζει να κάνει μαύρες σκέψεις … πιστεύω ότι όσα περιγράφεις, κροτ, είναι ένα βήμα προς την ιδιωτικοποίηση. Όχι την πώληση του μνημείου (*ακόμα*) αλλά την ιδιωτική φύλαξη κλπ.
Elikas said:
Δώσε και χώσε Κροτ! Και να φανταστείς ότι όλη αυτή η καφρίλα που περιγράφεις είναι η κορυφή του παγόβουνου. Γιατί ο πολιτισμός δεν μπορεί να αφορά μονάχα αρχαιολόγους, φύλακες και ξεναγούς. Ο πολιτισμός δεν είναι ένα σκέτο απομεινάρι του ένδοξου παρελθόντος. Ο πολιτισμός πρέπει να παράγεται σε καθημερινή βάση, να κάνει διάλογο με την κοινωνία, να ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο. Να είναι ζωντανός, αιχμηρός και ανατρεπτικός. Απρόβλεπτος.
Ακόμα κι αν ακούγεται βλάσφημο το να συγκρίνει κανείς ένα σύγχρονο έργο με ένα αρχαίο αριστούργημα, το δεύτερο χάνει την αξία του όσο δεν υφίσταται το πρώτο. Και στη χώρα που τα τζάμπα κόλυβα τείνουν να γίνουν το νέο εθνικό μας φαγητό, οι άνθρωποι που παράγουν πολιτισμό έχουν καταντήσει να θεωρούνται ψώνια. Γραφικοί, περιττοί κι ενοχλητικοί για την πομπώδη νεοφασιστική εξουσία. Ενίοτε και επικίνδυνοι.
faros said:
Πριν από λίγο, ώρα 08.30 εμφανίστηκε στην Ακρόπολη άγημα του … στρατού !!!!!!!!!
Τι να πει κανείς …
Έχω μείνει άφωνος …
latecomer said:
«Τα μνημεία μας (μας;) και η ιστορία μας (μας;) αποτελούν περγαμηνές που διαθέτουμε για να καμαρώνουμε στους ξένους και να αυτοΐκανοποιούμαστε όταν μας πιάνουν εθνικές μοναξιές.»
Που υπογράφουμε;
partizana said:
Συμφωνώ με κάθε λέξη!!
kaloutsiki said:
klap klap klap klap klap klap
κόκκινο μπαλόνι said:
ο Τσίμας βέβαια, αφού ξεκίνησε δικαιώνοντας τους συμβασιούχους που έχουν 24 μήνες να πληρωθούν, συνέχισε λέγοντας πως κανείς δεν έχει δικαίωμα να καταλαμβάνει την Ακρόπολη, όχι ως μνημείο αλλά ως δημόσιο χώρο (διευκρίνηση: ο δημόσιος χώρος είναι ανοιχτός και η επίσκεψη σε αυτόν γίνεται χωρίς αντίτιμο, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα) και αντιστοίχως κανένας δεν έχει δικαίωμα να πετάει χημικά στον δημόσιο χώρο!!!
Ρε παιδιά, αυτοί οι άνθρωποι τόσα χρόνια μένουν αλλού;; Ο δρόμος, στον οποίο μας πετάνε χημικά, είναι ιδιωτικός χώρος;;
Μάρτζη Λάζου said:
Μου αρέσει το άρθρο σου, αλλά θα ήθελα να κάνω μια μικρούτσικη παρατήρηση. Η Ακρόπολη, και ο Παρθενώνας και το οποιοδήποτε μνημείο δεν ανήκει και δεν είναι κτήμα κανενός για να το μπουκοτάρει, να το κλειδαμπαρώνει και να το υπονομεύει. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να κάνει κανείς απεργία και διάλογο, αλλά, κακά τα ψέμματα, όλοι μας ξέρουμε πως μόνο αν μας δείξουν τα κανάλια θα δώσει κάποιος σημασία. Εξ’όυ και οι ακρότητες. Όσον αφορά όμως τον αρχαίο χώρο, διακυβεύονται πολύ περισσότερα πράγματα από τους μισθούς μερικών, αδίκως ή δικαίως λαμβανόμενων. Δεν ξέρω από πότε η Ακρόπολη χρειάζεται προσωπικό οχτώμιση χιλάδων (8,500) συμβασιούχων, και τι ακριβώς κάνουν όλοι αυτοί εκεί πάνω και που ακριβώς βρίσκονται ανά πάσα στιγμή, καθ’ ότι στην Ακπρόπολη το πολύ διακόσιοι είναι, αλλά όπως είπα, δεν με απασχολεί αυτό, ας το λύσει ο οποιοσδήποτε τους προσέλαβε, αυτό που με απασχολεί είναι πως εν μέσω ενός ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ εθνικού αγώνα για την επανάκτηση και επαναφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα, ο οποίος είναι αγώνας δεκαετιών, και πάνω που άρχισε η παγκόσμια κοινή γνώμη να ισορροπεί υπέρ μας, αυτό το υπέροχο μουσείο που είναι και πρόκειται να γίνει το σπίτι των μαρμάρων που θα στείλουν οι Άγγλοι, σχεδόν δια της βίας, το κάνουμε σταύλο και μπαιράκι μας, χωρίς να σκεφτόμαστε ποιο θα είναι το μελλοντικό πολιτιστικό κόστος αυτής της πράξης. Δεν θέλουν πολλοί οι Εγγλέζοι για να επανέρθουν στην παλιά καλή τους γνώμη πως είμαστε ανίκανοι να διαχειριστούμε τα μάρμαρα, και εμείς αντί να τους βγάλουμε τα μάτια, βγάζουμε τα δικά μας, με τις εντελώς λανθασμένες κινήσεις. Οι χώροι αρχαιοτήτων είναι χώροι που δεν έχουν θέση σε οποιαδήποτε πολιτική κίνηση, και όσον αφορά εμένα, οι εν λόγω κύριοι, της εν λόγω ΔΕΚΟ, οποιοδήποτε δίκιο κι αν είχαν/έχουν, το χάσανε από στιγμής που έδειξαν πλήρη αδιαφορία για τα ανωτέρω.
antidrasex said:
-Το νούμερο των 8500 που το βρήκες; Έχεις κάποιο λινκ; Γιατί εγώ για 320 απλήρωτους και 300 που λήγει η σύμβαση τους ακούω. Μήπως 8500 είναι όλοι οι υπάλληλοι του ΥΠΠΟ και όχι μόνο στην Ακρόπολη;
-Στο μουσείο της Ακρόπολης δεν έγινε τίποτα, γιατί το αναφέρεις;
Πάντως, στάβλο και μπαϊράκι, μάλλον άλλοι το έκαναν, όχι οι εργαζόμενοι:
http://www.express.gr/news/ellada/358944oz_20100930358944.php3
-Ο εργαζόμενος στην Ακρόπολη, που θα πάει να διαμαρτυρηθεί, αν όχι στον χώρο εργασίας του;
-Με τους «εθνικούς στόχους», όπως τους Ολυμπιακούς αγώνες ας πούμε, είναι που μας πηδάνε ανελέητα τόσα χρόνια. «Εθνικός Στόχος» οι Ολυμπιακοί, «Εθνικός Στόχος» τα μάρμαρα, «Εθνικός Στόχος» η σωτηρία της χώρας και το Μνημόνιο. Και όλα αυτα, για να τρώνε 10 οικογένειες και οι σφουγγοκωλάριοι τους.
Να μου λείπουν οι εθνικοί στόχοι, μια χαρά είναι τα μάρμαρα στο Βρετανικό Μουσείο, τα βλέπουν οι ξένοι και μετά λένε «ας πάμε να δούμε και την Ακρόπολη στην Αθήνα τώρα», αν τα πάρουμε πίσω, λίαν συντόμως θα τα έχει στην ιδιοκτησία της η «Ακροπολις-MARFIN-KOKKALIS corporation».
tsalapeteinos said:
Ξέχασες να συμπεριλάβεις στους «εθνικούς στόχους» το Γιούρο και τη Γιουροβίζιον (Σιπρ, ντουζ πουάν!)
HappyHour said:
Απο τη στιγμή που οι εργαζόμενοι αυτοί είναι υπεύθυνοι για την φύλαξη, τη συντήρηση κλπ της Ακρόπολης όταν θα κάνουν απεργία ναι θα την κλείσουν. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι πρόβλημα να μην την δουν και μερικοί τουρίστες. Όπως λέει κι η Κροτ, πόσες φορές έχουμε πάει σε μνήμεια ή μουσεία και ήταν κλειστά ή έλειπαν εκθέματα για λόγους συντήρησης. Δηλαδή τότε εντάξει δεν πειράζει που δεν παν οι τουρίστες;
Όσο για τους Εγγλέζους ένα έχω να πω «όποιος δεν θέλει να ζημώσει δέκα μέρες κοσκινίζει» ! Δεν πρόκειται να τα πάρουμε τον αιώνα τον άπαντα τα γλυπτά γιατί δεν τους συμφέρει. Κι όσο είμαστε εξαρτημένοι και ραγιάδες δεν θα έχουμε ποτέ την πολιτική και διπλωματική ισχύ για να τα πάρουμε πίσω. Όλα τα άλλα είναι έτσι για να περνάει η ώρα.
Τέλος, εδω έχουν έρθει τα πάνω κάτω σε ασφαλιστικά, εργασιακά, κοινωνικά και πολιτικά θέματα κι εμάς μας νοιάζει η εικόνα της χώρας στους έξω; Δεν είμαστε όμως στην ΤιΒΙ , this is real life, άνθρωποι μένουν άνεργοι ενώ έχουν να πληρωθούν 24 μήνες! Ποιός θα έμενε 2 χρόνια απλήρωτος σε ιδιωτική επιχείρηση; Δεν είναι η ζωή δουλειά-κατανάλωση-διακοπές-σεξ-τηλεόραση. Έχουμε πιάσει πάτο κι εμείς ψάχνουμε τρυπάνι για να ανοιξούμε τρύπα στον πάτο να πάμε πιο χαμηλά!!!!
antidrasex said:
Βγάλε το σεξ από το πεντάπτυχο σου γιατί θα σκοτωθούμε!
HappyHour said:
Χαχαχα! Συμβιβάζεσαι με σκέτο σεξ;
tsalapeteinos said:
Αυτό θα πει… πολιτιστική αντ-επανάσταση!
Ελένη Μπέη said:
Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη και πολύ χάρηκα γι’ αυτά που διάβασα στην ανάρτηση.
Παράθεμα: Global Voices in English » Greece: Teargas under the Acropolis
Кроткая said:
Χαίρεστε! Ε, ρε μας ανέφεραν και τα διεθνή μέσα, ζούπερ! 😉
Καταρχάς να πω πως όσα δεν ανέφερα στο ποστ, τα ανέφεραν ο Evan και τα Υποκείμενα.
Κατόπιν:
Δικεόρε, μάχονται κι αυτοί εναντίον των υποτελών τους που δεν τους αντέχουν και αντιδρούν.
Τουρνέ, κοίτα να δεις τώρα: αν είχαν κλείσει την Πανεπιστημίου, όλοι θα γκρίνιαζαν πως παρακωλύουν την κυκλοφορία. Τώρα που έκλεισαν την Ακρόπολη, παρκαωλύουν τον τουρισμό. Κατά βάθος, είμαστε τόσο ατομιστές και βλαμμένοι που προτιμάμε να απολυθούν 1500 άνθρωποι απλήρωτοι επί 2 χρόνια, παρά να χαλάσει η ζαχαρένια μας και η ησυχία μας.
Φάρε, ο ΓΑΠ μας δυσφημίζει, καλό!
Μπάτλερ, α, ναι, γιατί και η Μπίλιω παράγει πολιτισμό, σωστά…
Ναντέζντα, και αρχαιόπληκτη!
Γιώργο και Ρενάτα, καλά να πάθετε, μετά θα σας λένε αριστεριστές και θα δείτε εσείς!
[Πέρα από την πλάκα, δεν είναι τυχαίο που όσοι έγραψαν πως συμφωνούν απόλυτα είναι άνθρωποι που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκονται με την εκπαίδευση και τον πολιτισμό: ξέρετε όλοι σας καλά τι πάει να πει μειωμένα κονδύλια].
Δύτη και Χάππι, σταματείστε να βλέπετε Μέγκα, θα πάθετε τίποτα! Τουλάχιστον πάρτε κάνα χάπι πριν ανοίξετε την τηλεόραση.
Συγγνώμη, Βαρδινογιάννη?!?! Οι Βαρδινογιάννηδες δεν τα είχαν καλά με την προηγούμενη κυβέρνηση;
Ναντέζντα, κι εγώ το σκέφτηκα και για εκεί πάει. Να σας πω και το άλλο. Πριν να φύγω από την Ελλάδα, νόμιζα η αφελής πως το σύστημα «συμβάσεις ορισμένου χρόνου με μειωμένες απολαβές και δικαιώματα» ήταν πατέντα του ελληνικού πελατειακού συστήματος. Όμως ούτε το πελατειακό σύστημα είναι δική μας πατέντα, ούτε και τα budget cuts. Προσφάτως έμαθα πως στη Βρετανία ετοιμάζουν απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Ακόμα, εδώ στο Βέλγιο, διαπίστωσα πως οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου στο δημόσιο (και το ευρωδημόσιο) δίνουν και πέρνουν: ακριβώς επειδή οι συμβασιούχοι κοστίζουν λιγότερο και είναι πιο πειθήνιοι (μπας και πετύχουν ευνοϊκή αντιμετώπιση στο μέλλον).
Από κει και πέρα, Άμα ιδιωτικοποιούμε τα σχολεία και τα νοσοκομεία, για΄τι να μη νοικιάσουμε και την Ακρόπολη: ένα σωρό λεφτά θα βγάλουμε!
Latecomer, εσύ ειδικά μου χρωστάς σεβασμό, μην ξεχνιόμαστε! 😉
Παρτιζανα και Καλούτσικη, τα είπα και πιο πάνω, είστε του χώρου εσείς.
Μπαλούν, ο δημόσιος χώρος ανήκει σε ΟΛΟΥΣ. Κι άμα κάποιος θέλει να διαμαρτυρηθεί, πού θα το κάνει; Στον ιδιωτικό χώρο; Στο σπίτι του ας πούμε; Εγώ το δέχομαι πως είναι δημόσιος χώρος η Ακρόπολη: άρα είναι λογική η διαμαρτυρία εκεί. ΑΠό την άλλη, όντως χημικά σε δημόσιο χώρο;
[Πάλι καλά που υπάρχετε κι εσείς που βλέπετε Μέγκα και μας πληροφορείτε!]
Μάρτζη Λάζου, καταρχάς καλώς όρισες και ευχαριστώ για το σχόλιο.
Κατόπιν, πέραν από αυτά που έγραψαν ο Αντιδρασέξ και η Χάππι, αλλά και τα λινκς στα ποστ που έδωσα στην αρχή του σχολίου και με τα οποία συμφωνώ, να σου πω το εξής: ακόμα και αν δεχτώ την διεκδίκηση των μαρμάρων σαν εθνικό αγώνα (που για πολλούς λόγους διαφωνώ, αλλά δεν είναι το θέμα μας εδώ), πιστεύω πως μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτό προκαλεί ο κίνδυνος να μένουν τα μνημεία αφύλακτα και ασυντήρητα, παρά η διαμαρτυρία των εργαζομένων. Εξάλλου, το αν οι Άγγλοι θα επιστρέψουν τα μάρμαρα έχει να κάνει με το ότι από αυτά επωφελούνται τουριστικά και όχι το αν αυτά θα είναι σε καλά χέρια, εφόσον επιστρέψουν.
Σε κάθε περίπτωση, το 8500 δεν ισχύει σα νούμερο, οι συμβασιούχοι είναι 1100 ή 1200.
Τσαλ, με αποκαλείς αντεπαναστατικό στοιχείο ή ιδέα μου είναι;
Ελένη Μπέη, καλώς όρισες κι ευχαριστώ.
silentcrossing said:
Για την πολιτική και πολιτιστική χούντα δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, τα είπες όλα εσύ.
Για το τηλεοπτικό μελόδραμα όμως ενοχλήθηκα ακόμα περισσότερο γιατί όλοι στο χώρο μου γνωρίζουμε ότι τόσα χρόνια, ενώ υπήρχε μπάτζετ και η κατάλληλη υποδομή, δεν φτιαχνόταν δημόσιο ογκολογικό, γιατί η Μαριάννα θέσει ως ρήτρα να είναι το δικό της το πρώτο ογκολογικό της Ελλάδας. Τρέχα γύρευε πόσα παιδιά στερήθηκαν τις κατάλληλες υπηρεσίες εξαιτίας της…
Και όσο για την Όλγα που τρέμει από συγκίνηση για τα παιδάκια, να πάει πρώτα να μάθει με ποιους τρόπους τα καρτέλ των λιπασμάτων εκβιάζουν τους αγρότες να χρησιμοποιύν δηλητήρια στις παραγωγές τους και αρρωσταίνει ο κόσμος. Κι επίσης γιατί ερήμωσαν τα χωριά της Κρήτης που βρίσκονται δίπλα στα νατοϊκά πυρηνικά, όταν οι άνθρωποι άρχισαν να πεθαίνουν από καρκίνους. Και μετά να κάνει και μια βόλτα από το ογκολογικό του Αγία Σοφία να ρωτήσει πόσα από τα παιδιά που νοσηλεύονται με όγκους είναι από την Κρήτη…
Αυτό είναι δημοσιογραφία. Αλλιώς να βάλει το ογκολογικό της Μαριάννας εκεί που ξέρει…
(κι συγγνώμη κροτ για τη γλώσσα…)
tsalapeteinos said:
Όχι εσένα, τους Μοροζίνηδες, Μαρκεζίνηδες και… μουεζίνιδες αποκαλώ αντεπαναστάτες, αντιπολιτισμικούς και εξωμότες! Και το καταθέτω ενώπιον του λαϊκού δικαστηρίου!
latecomer said:
τι; δεν τονε ξεπλήρωσα με τις δημόσιες μετάνοιες;
εντάξει λοιπόν, θα κάτσω ήσυχος στην γωνίτσα μου 😛
faros said:
Καλημέρα, Καλό Σαββατοκύριακο !
partizana said:
Είμαι του χώρου, πράγματι- ήδη ζορίζομαι από την υποχρηματοδότηση της παιδείας και τρέμω στη σκέψη οτι το πανεπιστήμιο θα γίνει σαν τα βρετανικά! δεν νομίζω ότι θα το αντέξω!
Ανήκω όμως – άνηκα για την ακρίβεια- και στον άλλο χώρο, των συμβασιούχων, οπότε μπορώ να έχω μια έξτρα ευαισθησία! Σωστά είπες ότι αυτή η πατέντα με τις συμβάσεις δεν είναι ελληνικό φαινόμενο μόνο. Η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων είναι κατεύθυσνη και πραγματικότητα της ΕΕ- να θυμηθουμε τη Λισσαβόνα που έλεγε πως πρέπει οι εργασιακές σχέσεις να γίνουν ακόμα πιο λάστιχο, ακριβώς γιατί κοστίζουν λιγότερο!!!
Αυτό που κάνει τώρα το ΠΑΣΟΚ και το ονομάζει διαφάνεια και αξιοκρατία, είναι ότι καταργεί τους υπάρχοντες συμβασιούχους αλλά σε καμία περίπτωση δεν καταργεί τις συμβάσεις παντώς τύπου! Ίσα ίσα τις διευρύνει και σε λίγο θα υπάρχουν μόνο συμβασιούχοι στο δημόσιο. Οι υπάλληλοι του δημοσίου δεν είναι μόνο αυτοί που κάθονται στο γραφείο και ασχολούνται με τη χαρτούρα- πιθανά τέτοιους να έχουμε πολλούς. υπάλληλοι του Δημοσίου είναι και οι γιατροί, οι δάσκαλοι, οι μηχανικοί, οι γεωπόνοι, οι γυμναστές, οι κτηνίατροι, αρχαιολόγοι κτλ που εργάζονται στις αντίστοιχες υπηρεσίες υπουργίων και της αυτοδιοίκησης. Πάρτε παράδειγμα τους νηπιαγωγούς στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, τους καθηγητές στην δευτεροβάθμια. Εϊναι όλοι με συμβάσεις, ωρομίσθιοι, σκατά δηλαδή.
Το ότι η συντρηπτική πλειοψηφία των συμβασιούχων ήταν ρουσφέτια του κάθε παράγοντα δεν ανερεί το γεγονός ότι πρώτον, αυτές οι υπηρεσίες πρέπει να στελεχωθούν και δεύτερον ότι κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλεια, προκειμένου να ζει με αξιοπρέπεια και να κάνει καλά τη δουλειά του. Δεν υπάρχει άξιος και πιο άξιος. Όλοι είναι άξιοι για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και ανθρώπινες εργασιακές σχέσεις, όλοι εχουν δικαίωμα σε ένα αξιοπρεπή μισθό, στην περίθαλψη κτλ. Το έλεγα και στους συναδέλφους μου ότι είναι τρόμπες που πίστευαν ότι είχαν πιάσει τον παπά από τα αρχ@@@ια, επειδή για 4-5 χρόνια δούλευαν με μιθούς κάτω των 500 ευρώ, χωρίς δικαιώματα, χωρίς καν άδειες. Και πως το παιχνίδι χάνεται από τη στιγμή που εκχώρησαν το δικαίωμά τους στην δουλειά στον κάθε παράγοντα, από τη στιγμή που πίστεψαν ότι δικαίωμα στην δουλειά έχει μονο αυτός που έχει γνωστό.
Μπορούμε να βρίσουμε τους συμβασιούχους όσο θέλουμε αλλά αν το κάνουμε αυτό θα πρέπει ναβρίσουμε και τους υπαλλήλους στο σούπερμάρκετ, οι οποίοι επίσης μπαίνουν μόνο με μέσο, τους εργαζόμενους στον τάδε κλάδο που φοβούνται και είναι πειθήνιοι, όλους όσους δουλεύουν σαν τα σκυλιά και ευχαριστούν το αφεντικό τους που τους δίνει ένα κομμάτι ψωμί, λες και τους κάνει χάρη. Οι συμβασιούχοι, όπως και η πλειοψηφία των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, είναι άνθρωποι που φοβούνται, άνθρωποι που προσπαθουν να τα βγάλουν πέρα με τον μοναδικό τρόπο που έχουν μάθει- μεσω της ατομικής λύσης.
προσωπικά δεν ξέρω αν με τη δική μου απόλυση, σώθηκε το κράτος. Τα καθαρά μου έσοδα ήταν λιγότερα από το μηνιάτικο νοίκι που δίνουν οι του ΔΝΤ για το διαμέρισμα που νοικιάζουν στην Αεροπαγίτου. Δεν ξέρω αν υπήρχε κάποιος πιο άξιος από εμένα για τη θέση που ήμουν. Ξέρω ότι ενώ εγώ κάνω διδαχτορικό στην Ιστορία ήμουν σε μια θέση που προορίζονταν για απόφοιτο Λυκείου. Δεν ξέρω αν η δουλειά μου ήταν περιττή ή χρήσιμη για την κοινωνία. Ξέρω ότι αυτό που σπούδασα είναι χρήσιμο αλλά δεν πρόκειται ποτέ να τοεξασκήσω. Δεν ξέρω επίσης αν οι συμβασιούχοι πετάνε χαρταετό στη δουλειά τους. Ξέρω ότι χρειάζομαι την ασφάλιση γιατί είμαι άρρωστη και ξέρω από πρώτο χέρι τι θα πει, να φοβάσαι μην μείνεις ανάπηρος επειδή ο κόσμος πιστεύει ότι το Μνημόνιο είναι μονόδρομος. ( άραγε το παιδί του ανασφάλιστου έχει δικαίωμα περίθαλψης στο νοσοκομείο της μούμιας?)
Η Ακρόπολη είναι το σήμα κατατεθέν της χώρας και καλά. Η χώρα όμως δεν μένει ίδια και απαράλλαχτη. Σήμερα πεινάει και κρυώνει, αύριο μπορεί να αρχίσει να πεθαίνει και που φυσικά η άρχουσα τάξη θα πάρει όλα εκείνα τα μέτρα για να καταστείλει την όποια αντίδραση και αντίσταση. Οι τουρίστες αυτό είδαν στην Ακρόπολη. Αυτό πρέπει να βλέπουν: Την Ελλάδα που αντιστέκεται, που το παλευει. Την Ελλάδα που τους καλούσε πριν λίγο καιρό να αντισταθούν και οι ίδιοι, γιατί όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε. Κάθε φορά που στέλνουμε αυτήν την εικόνα προς τα έξω, εγώ προσωπικά νιώθω περίφανη, γιατί η διεκδίκηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας είναι η ύψιστη πράξη.
Кроткая said:
Καλημέρα σε όλους. Καταρχάς τα καλά νέα:
«Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου δήλωσαν στο ρ/σ Σκάι πως στο εξής θα παρεμποδίζουν την έκδοση των εισιτηρίων και όχι την είσοδο των επισκεπτών στον αρχαιολογικό χώρο.»
Πηγή: tvxs
Νομίζω πως αν όλοι αποφασίσουν να κάνουν δράσεις και κινητοποιήσεις τέτοιου τύπου, τότε το κλίμα θα αναστραφεί πολύ και πολύς κόσμος θα δει πως οι απεργοί και όσοι κινητοποιούνται είναι στην ίδια μπάντα με αυτούς. Ο teleologikos στο twitter πχ πρότεινε απεργία των ΜΜΜ με δωρεάν είσοδο στα μέσα. Αυτό που πονάει το κράτος δεν είναι να διαλύεται το σύμπαν τόσο, όσο το να χάνουν τα φράγκα. Ανοιχτή η Ακρόπολη, λοιπόν, να πάνε όλοι να την επισκεφτούν δωρεάν! Τέλεια κίνηση.
Silent, εκφράσου ελεύθερα. Σωστά τα λες, όπως σωστά τα είπε και ο Τσαλ εδώ. Εγώ ειλικρινά αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν να μην είναι φανερό σε όλους αυτό το παιχνιδάκι. Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει κοσμάκης που θα πει μπράβο στη Μαριάννα. Μα δεν το βλέπουν πως τους δουλεύουν κανονικά;
Τσαλ, έτσι μπράβο! Για πας και για τη Μαριάννα!
Παρτιζάνα, δεν έχω να προσθέσω τίποτα σε όσα έγραψες. Σήμερα πάντως, το δρόμο τον δείχνει η Γαλλία και πραγματικά, ευτυχώς που υπάρχει η CGT.
Latecomer, σώπα καλέ, μη μαζεύεσαι, ένα αστείο κάναμε!! 🙂
latecomer said:
Κι εγώ ένα αστείο έκανα πως μαζεύομαι 😛
Ενδιαφέρουσα μέθοδος παρεπιπτώντως αυτή της αντίδρασης με δωρεάν υπηρεσίες! Έτσι αδρανοποιείται και το επιχείρημα πως δυσκολεύουν το κοινωνικό σύνολο! Όχι απλά αδρανοποιείται, στην ουσία αντιστρέφεται μιας και το κοινωνικό σύνολο επωφελείται… καλά αυτό που σκεφτήκανε έχει μια γερή δόση μεγαλοφυίας!
Кроткая said:
Ξέρεις, δε νομίζω πάντως πως πρόκειται για κάτι περίπλοκο, ούτε πως δεν έχει ξαναγίνει. Απλά χρειάζεται να ξεπεράσουμε λίγο τα εσκαμμένα και τους τρόπους δράσης που είναι βολικοί γιατί είναι γνώριμοι. Πρέπει να γίνει μια έκπληξη επιτέλους!
alepou said:
Σκεφτόμουνα βλέποντας το σχετικό ρεπορτάζ στις ειδήσεις, πόσο καθοδηγούμενα είναι όλα τα θέματα. Η Ακρόπολη σε πρώτο πλάνο και δυο τρεις κουβέντες που πήραν απ’ τους τουρίστες με έμφαση στο ότι ταξέιδεψαν απ’ την άλλη άκρη της γης για να δουν τον Παρθενώνα και τον βρήκαν κλειστό!
So what? Μήπως στα πλαίσια μιας δημοκρατίας δεν είναι όλα αναμενόμενα συμπεριλαμβανομένων και των απεργιών για τα δικαιώματα των εργαζομένων;
Στη Γαλλία την προηγούμενη βδομάδα με αφορμή το συνταξιοδοτικό έγινε επίσης χαμός και παρέλυσαν όλες οι συγκοινωνίες, αλλά οι πολίτες απ’ τους οποίους έπαιρναν συνένετυξη στον δρόμο, ήταν με το μέρος των απεργών. Εδώ, κανείς δεν φαίνεται να καταλαβαίνει ότι όταν ένας εργαζόμενος αδικείται, οι συνέπειες είναι ή θα είναι κοινές για όλους, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Darthiir the Abban said:
Ποια μνημεία καλέ; Για το τουριστικό προϊόν μιλάς;;;
Χμφφφφφφφφφφφτττττττττττ……………..
Кроткая said:
Αλεπού, στη Γαλλία σήμερα απέκλεισαν τον Πύργο του Άιφελ -i rest my case! Άν πχ ένα μνημείο είναι κλειστό λόγω φυσικού φαινομένου ή εργασιών λέμε «τι κρίμα», αν είναι λόγω κινητοποιήσεων, βρίζουμε. Fair enough.
Καμ, το τουριστικό προΐόν, άστα να πάνε.
Παράθεμα: Εκθέτοντας τη χώρα « ο δύτης των νιπτήρων
Παράθεμα: Грција: Солзавец под Акрополис · Global Voices