http://www.fileden.com/files/2006/11/1/338771/Adrenalini.mp3 

Φέτος είχα αποφασίσει να μην κανονίσω τίποτα για τις καλοκαιρινές διακοπές, πέρα από το εισιτήριο άφιξης και αναχώρησης στην υπέροχη ελληνική πρωτεύουσα. Ήθελα, για μια φορά στη ζωή μου να κάνω διακοπές χύμα, του τύπου «κατεβαίνω Πειραιά και παίρνω το πρώτο καράβι, όπου και να πηγαίνει».

syros1.jpgΗ κούνια που με κούναγε. Γιατί, όχι, αγάπη μου, πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι. Κι ακόμα κι αν εγώ ήθελα να αγιάσω, δε με άφησαν οι περιστάσεις. Ψιλο/χοντρο-κανόνισα διάφορα λοιπόν. Ανάμεσα στα άλλα, τις προάλλες μιλούσα με μια πολύ καλή μου φίλη, με την οποία δυστυχώς έχουμε ψιλοχαθεί εσχάτως και πάνω στην κουβέντα, είπαμε να κανονίσουμε τέσσερις – πέντε μέρες μαζί σε κάποια Κυκλάδα, όποια να’ναι. Μετά, όμως μπήκαν και οι περιορισμοί: όχι Μικρές Κυκλάδες -δεν προλαβαίνουμε, γιατί θες τρία τέρμινα να φτάσεις με τις Δημητρούλες / Ρομίλντες και λοιπά όργανα του Οξαποδώ-, όχι Σαντορίνη -θα γίνεται της κακομοίρας-, όχι Άνδρο -έχω πάει εγώ-, όχι Φολέγανδρο -έχει πάει εκείνη (και μάλιστα με πρώην γκόμενο, άστο καλύτερα). Καταλήξαμε στην Κίμωλο.

Αλλά δεν κατέληξε η Κίμωλος σε μας. Η φιλενάδα μου, προνοητική και οργανωμένη (δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι), άρχισε να ψάχνει για διαμονή. Τίποτα, ούτε κοτέτσι, όλα κλεισμένα. Έτσι μου πρότεινε Νάξο, όπου είχε κοννέ (μέσον) και θα βρίσκαμε στάνταρ, καλά και φτηνά. Και βρήκαμε -βρήκε δλδ-, και κλείσαμε -έκλεισε δλδ.

Η δεύτερη φάση της οργάνωσης των διακοπών προέβλεπε έρευνα σχετικά με τη μετάβασή μας στην υπέροχη Νάξο. Ψάχνει,ψάχνει η φιλενάδα μου και μου στέλνει το πόρισμα  με σμς: έχει καράβι (highspeed) στις 7.25 το πρωί. Μου’ρθε μια σκοτοδύνη, να πω την αλήθεια μου. Για να πάρω εγώ το καράβι στις 7.25 το πρωί, πρέπει να ξεκινήσω από τα βουνά στα οποία διαμένω εν Αθήναις στις 6. Δηλαδή να ξυπνήσω στις 5 και κάτι. Δηλαδή 3 ώρες νωρίτερα από ό,τι ξυπνάω για να πάω στη δουλειά. Πλάκα κάνεις.

«Άσε», της απαντώ, «να κάνω μια έρευνα αγοράς και εγώ». Και γουγλίζω «δρομολόγια πλοίων Πειραίας». Και βρίσκω ιστοσελίδα στην οποία βάζεις τον τόπο αναχώρησης, τον τόπο άφιξης και τις ημερομηνίες σου και σου βγάζει όλα τα δρομολόγια -και τις Δημητρούλες και τα highspeed. Έβαλα κι εγώ: Πειραιάς – Νάξος και τις ημερομηνίες μου.

Και τότε άρχισα να παθαίνω τα απανωτά εγκεφαλικά. Υπάρχει ένας χριστιανός -ή βουδιστής, ή μουσουλμάνος, ή ό,τι να’ναι τέλοσπάντων- που να μπορεί να μου εξηγήσει για ποιο σκοτεινό λόγο υπάρχουν:

  • δύο καράβια -δύο διαφορετικών εταιριών- που φεύγουν στις 7.25
  • ένα -άλλης εταιρίας- που φεύγει στις 8
  • ένα στις 17.00
  • ένα στις 17.15
  • και κανένα άλλο;;;;;

img_2102.jpgΔηλαδή ο κόσμος ταξειδεύει, είτε απευθείας μετά από το κλάμπινγκ, είτε μετά τη σιέστα; Μια νορμάλ ώρα κατά τις 10 ή τις 12, ή το βραδάκι έστω, δεν φεύγει κανείς;

Το παραβλέπω και μονολογώ: εγώ να είμαι στις 7.25 στον Πειραιά, απλά δεν παίζει. Ας δοκιμάσω με τα απογευματινά.

Επιλέγω οικονομική θέση – καπνιστές: δεν έχει. Επιλέγω οικονομική θέση – μη καπνιστές (άμα είναι να γλιτώσω ύπνο, ας χαρμανιάσω): δεν έχει. Επιλέγω VIP θέση: κόστος εισιτηρίου (μετ’επιστροφής); ΔΙΑΚΟΣΙΑ (200) ευρώ. Ψάχνω να βρω πού είναι η υποδιαστολή. Δεν έχει υποδιαστολή. ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΕΙΣ!!!*

*έπαιζε και business class ή κάτι τέτοιο, ακόμα πιο λουξ -και ακόμα πιο ακριβό, υποθέτω, αλλά δε το κοίταξα καν.

Συνέρχομαι από το σοκ και το ξανασκέφτομαι. Διακόσια ευρώπουλα για τρεις ώρες ύπνου, κομμάτι ακριβό μου’ρχεται. Και κερατιάτικο βασικά. Γιατί με 300 πάω στη Μόσχα, θα δώσω 200 να πάω στη Νάξο; Δεν πάμε καλά.

Κι αν πήγαινα από Πάρο; Πάρο-Νάξο έχει συχνή σύνδεση. Ας πάω στην Πάρο και παίρνω μια ψαρότρατα να με πάει απέναντι. Χα! Θα’θελες. Δεν έχει ούτε άλλα δρομολόγια, ούτε άλλες τιμές.

Έτσι πήρα τη μεγάλη απόφαση να χαλάσω τον ύπνο μου. Και δοκιμάζω στων 7.25. Επιλέγω: οικονομική θέση – καπνιστές. Και λαμβάνω το τελειωτικό χτύπημα: τιμή εισιτηρίου (μετ’επιστροφής) ΕΚΑΤΟ (100) ευρώ. Τι λέτε ρε;

Για να σας δώσω μερικά παραδειγματάκια:

  • Ελσίνκι – Τάλλινν: δρομολόγια κάθε δύο ώρες. Τιμή Διακεκριμένης θέσης (γιατί δεν βρήκαμε στην οικονομική): 56 ευρώ.
  • Ελσίνκι – Ροβανιέμι: σούπερ λουξ βαγκόν-λι, διάρκεια ταξειδιού 14 ώρες, απόσταση 830 χλμ: 100 ευρώ
  • Βρυξέλλες – Βαρκελώνη: 75 ευρώ (αεροπλάνο βέβαια)
  • Βρυξέλλες – Βερολίνο: 105 ευρώ (και πάλι αεροπλάνο)
  • Βρυξέλλες – Λονδίνο: 90 ευρώ (τρένο eurostar, δλδ το πολύ γρήγορο)
  • Βρυξέλλες – Παρίσι: 80 ευρώ (τρένο thalys, δλδ το πολύ γρήγορο -και θεωρείται και ακριβό)
  • Βρυξέλλες – Βενετία: 155 ευρώ (αεροπλάνο)
  • Βρυξέλλες – Βιέννη: 117 ευρώ (αεροπλάνο)
  • Βρυξέλλες – Σικάγο: 450 ευρώ (να μην αποσαφηνίσω πως πρόκειται για αεροπλάνο)
  • Βρυξέλλες – Λισσαβώνα: 120 ευρώ (αεροπλάνο)
  • Βέρνη – Ζυρίχη: 70 ευρώ (τρένο)
  • Βέρνη – Γενεύη: 90 ευρώ (τρένο)
  • Ζυρίχη – Μόναχο: 60 ευρώ (αεροπλάνο)

από την άλλη:

  • Βρυξέλλες – Αθήνα: μίνιμουμ 300 ευρώ (έχω δώσει και 600)
  • Αθήνα – Λάρνακα: μίνιμουμ 160 ευρώ (παίζει και με 240)
  • Πειραιάς – Νάξος: επαναλαμβάνω 100 ευρώ (&^%$##@ καράβι!!)

Μήπως τελικά όλοι αυτοί οι κουτόφραγκοι είναι μπατήρηδες και οι Ελληνάρες μεγιστάνες;

Συγγνώμη κιόλας, δεν θέλω να το παίξω «η θεία από το Σικάγο», αλλά πώς ακριβώς την παλεύετε στην Ελλάδα;

__________________________________

ακούμε Ξύλινα Σπαθιά να τραγουδούν Αδρεναλίνη.
οι φωτογραφίες είναι της υποφαινομένης από τη Σύρο (Αύγουστος 2006).
