Εδώ και τέσσερα χρόνια (και κάτι) ζω χωρίς τηλεόραση. Ανέκαθεν, δεν έβλεπα πολύ, έως σχεδόν καθόλου. Όταν ζούσα στην Ελλάδα, έβλεπα καμιά καλή ταινία ή κανένα μουσικό αφιέρωμα πού και πού. Αλλά, καθώς έλειπα από το σπίτι από το πρωί ως το βράδυ (συνήθως 10 με 10 ή και πιο αργά), δεν υπήρχε ο χρόνος, αλλά δεν το επεδίωκα κιόλας. Δεν διακατέχομαι από καμιά ψευτο-κουλτουριάρικη λογική τύπου «σνομπάρω τα τηλεοπτικά σκουπίδια», απλώς δεν μου αρέσει, προτιμώ να κάνω άλλα πράγματα στον ελεύθερο χρόνο μου. Όταν έφυγα από την Ελλάδα, το πρώτο σπίτι που νοίκιασα στο Βέλγιο ήταν ένα επιπλωμένο διαμερισματάκι, το οποίο διέθετε και τηλεόραση. Πέντε μήνες έμεινα εκεί μέσα και η τηλεόραση άνοιξε μία φορά, όταν ήρθε ένας φίλος που δεν είχε δική του, για να δει Wimbledon!

Έπειτα μετακόμισα στο Στρασβούργο, όπου ένας άλλος φίλος που έφευγε από εκεί μου άφησε τη δική του συσκευή, αλλά η πρίζα της κεραίας ήταν χαλασμένη και δεν επισκευάστηκε ποτέ. Στην Ελβετία, ένα χρόνο μετά, αποφάσισα συνειδητά να μην αποκτήσω, επειδή διαπίστωσα πως δεν μου είχε λείψει, κι επειδή δεν είχα σκοπό να πληρώνω για κάτι που δεν χρησιμοποιώ (στην Ελβετία τα τηλεοπτικά τέλη χρεώνονται χωριστά, όχι στον λογαριασμό της ΔΕΗ, και μόνο σε όσους έχουν τηλεόραση – γίνεται τακτικός έλεγχος στα σπίτια). Παρομοίως και όταν επέστρεψα στο Βέλγιο.

Καλά μέχρι εδώ. Σιγά σιγά, διαπίστωνα πως η εικόνα της ανοιχτής τηλεόρασης που παίζει για φόντο, με ενοχλούσε. Μου φαινόταν παράξενο όταν έμπαιναν σπίτι μου άνθρωποι για πρώτη φορά και εκστασιάζονταν «Μα, η τηλεόραση πού είναι;». «Δεν είναι», απαντούσα με φυσικότητα. «Τι, ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΗΕΛΟΡΑΣΗ;;;».

Όχι, ρε παιδιά, δεν έχω. Να εξηγούμαι. Οθονόπληκτη είμαι -απολύτως. Ο υπολογιστής είναι ανοιχτός όλη μέρα (είτε είμαι μπροστά, είτε όχι). Επίσης, ενημερώνομαι μια χαρά: διαβάζω εφημερίδες (ελληνικές και άλλες στο δίκτυο), βλέπω ταινίες (στον υπολογιστή και στο σινεμά βέβαια), ακούω πολύ ραδιόφωνο και μουσική. Και καλύπτομαι και από πλευράς ψυχαγωγίας και από πλευράς ενημέρωσης. Γιατί να έχω τηλεόραση δηλαδή; Για να δω Ευαγγελάτο;

Πλέον, ακόμα και ελληνικές σειρές και ταινίες βρίσκω στο δίκτυο. Τις κατεβάζω και τις βλέπω (ρίξτε και μια ματιά εδώ, οι λάτρεις του παλιού ελληνικού κινηματογράφου).

Χωρίς να το καλοκαταλάβω, άρχισα να διακατέχομαι από αντιτηλεοπτικό μένος. Με ενοχλεί να με καλούν για φαγητό και να είναι ανοιχτή η τηλεόραση, για παράδειγμα.

Να σας εξηγήσω, λοιπόν, το δράμα μου: εδώ και ένα χρόνο συγκατοικώ με τον καλό μου. Ο οποίος είχε τηλεόραση στο προηγούμενο σπίτι του. Αρχικά, μετακόμισε σε εκείνο που νοίκιαζα εγώ, οπότε υπήρχαν δεδομένα και κεκτημένα και προέβαλα σθεναρή αντίσταση -και δεν επέμεινε, για γκρίνιες είμαστε τώρα;

Κατόπιν όμως, όπως οι τακτικοί θαμώνες θα θυμούνται, μετακομίσαμε μαζί, στο διαμέρισμα, το οποίο τυγχάνει να είναι ιδιοκτησία του. Εξού και ανετράπησαν τα δεδομένα και οι συσχετισμοί. Στην αρχή, έθετε το ζήτημα πλαγίως, και με αφορμή το Μουντιάλ. Είχα επιχείρημα όμως: υπάρχουν τα υπέροχα irish pubs τα οποία προβάλλουν όλους τους αγώνες (και βέλγικο πρωτάθλημα, και αγγλικό κι ό,τι τραβάει η ψυχή του.). Ναι, αλλά με το ελληνικό και το κυπριακό (μη χέσω) πρωτάθλημα, τι θα γίνει; Με το μπάσκετ;
Επικαλέστηκα την οικονομική δυσπραγία και την περίοδο ισχνών αγελάδων που διάγουμε λόγω στεγαστικού δανείου. Χμ, έκανα φάουλ. Δε με παίρνει, έτσι σπάταλη που είμαι!

Την προηγούμενη εβδομάδα, λοιπόν, άρχισε πόλεμο χαρακωμάτων. Αντάρτικο! Βγήκε βόλτα για έρευνα τηλεοπτικής αγοράς, και μάλιστα, χωρίς να μου πει τίποτα. Αφού έκανε την έρευνα αγοράς, απλώς το ανέφερε, ειρήσθω εν παρόδω…
Και σήμερα, υπέπεσε στο αυτό παράπτωμα. Και μάλιστα, δήλωσε διατεθειμένος να επαναλάβει το αυτό παράπτωμα. Τρις!
Και οσονούπω, δε με βλέπω να γλιτώνω την τηλεοπτική εισβολή και την κατά κράτος ήττα… Και ακόμα χειρότερα, μάλιστα: κάτι πήρε το αυτί μου για Nova.

Όχι απλώς τηλεοπτική εισβολή! Μέχρι και ΡΙΚ θα έχουμε!
Αυτό, δεν ξέρω αν θα το αντέξω!

________________________
UPDATE

To greekmovies.gr είναι όντως under construction. Τποθέτω πως λόγω της μεγάλης του επιτυχίας, αποφάσισαν να το αναβαθμίσουν, δεν εξηγείται αλλιώς. Παρακολουθείστε το όμως, ήταν πολύ καλό. Έδινε την δυνατότητα να παρακολουθείσει κανείς οnline ταινίες και σειρές (όλα τα επεισόδια των Δυο ξένων π.χ., Αλεπούδιους!), αλλά και να κατεβάσει κάποια από αυτά. Στα προσεχώς, λοιπόν!
Στο μεταξύ, πολύ καλά downloads θα βρείτε εδώ, μας το συνέστησε η Confused.

