η απουσία διαφήμισης σε ρόλο διαφήμισης

2009 Απριλίου 24
by Кроткая

Ξεφυλλίζοντας ένα οποιοδήποτε ημερήσιο ή περιοδικό έντυπο, μάλλον δεν συνειδητοποιείς ότι οι περισσότερες δεξιές σελίδες καλύπτονται από διαφημίσεις, ενώ η θεματολογία του εντύπου περιορίζεται κατά κανόνα στις αριστερές σελίδες (που είναι πιο “άβολες” για τον αναγνώστη). Σε αυτή την απλή διαπίστωση οδηγήθηκα προσφάτως, διαβάζοντας το δεύτερο τεύχος του post media. Κι αυτό, γιατί στο post media διάβασα και τις δεξιές σελίδες (τις οποίες συνήθως δεν κοιτάζω καν, αφού έχουν διαφημίσεις): στο post media, ΔΕΝ υπάρχουν διαφημίσεις. Αυτό είναι το πρώτο statement του περιοδικού, διατυπωμένο ήδη από το εξώφυλλό του. Αυτό ήταν και το πρώτο στοιχείο που μου έκανε κλικ, για να το αγοράσω.

Το δεύτερο κίνητρο ήταν το γεγονός ότι ανάμεσα στους αρθρογράφους του, φιγουράρουν δύο πρόσωπα που γνώρισα από τα βλογζ και που εκτιμώ πολύ: η Niemandsrose και ο Old Boy.

Όπερ με οδηγεί σε μια άλλη διαπίστωση: κάθε έντυπο, για να προσεγγίσει τους αναγνώστες του, χρειάζεται με κάποιον τρόπο να καταστεί γνωστή η κυκλοφορία του. Αυτό είναι το πρώτο βήμα, στο οποίο το post media προέβη κατά κύριο λόγο, μέσω του διαδικτύο και της μεθόδου “bouche à l’oreille” (από στόμα σε στόμα). Το δεύτερο βήμα είναι το έντυπο να καταστεί ελκυστικό, και αυτό συνήθως επιτυγχάνεται με κάποιους “κράχτες”. Οι κράχτες, για μένα, εν προκειμένω, ήταν η Niemandsrose και ο Old Boy. Οι δυο τους -και η απουσία διαφημίσεων- λειτούργησαν για μένα σαν… διαφήμιση. Πλην όμως, επρόκειτο για διαφήμιση ουσίας:

  • η απουσία διαφημίσεων είναι ένα αισθητικό και κοινωνικό statement που ταιριάζει απόλυτα στην ιδιοσυγκρασία και τις αντιλήψεις μου.
  • οι αρθρογράφοι/διαφημιστικό σποτ είναι δύο άνθρωποι τα κείμενα των οποίων απολαμβάνω, ακόμα και όταν δεν συμφωνώ με τις απόψεις που εκφράζουν.

Η “διαφήμιση” του post media δεν με εξαπάτησε: με ενημέρωσε για την ιδεολογία και το περιεχόμενο του εντύπου, με έπεισε να το προμηθευτώ. Γιατί, η διαφήμιση είναι μέσον, και όπως όλα τα μέσα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εποικοδομητικά και να είναι χρήσιμη. Το γεγονός ότι έχει καταντήσει εμετικά ενοχλητική οφείλεται στον τρόπο χρήσης της, στην χαμηλή της αισθητικής, στις δόλιες μεθόδους που μετέρχονται και τους δόλιους στόχους που εξυπηρετούν οι δημιουργοί της.

Η τρίτη διαπίστωση που έκανα, αφού διάβασα το έντυπο είναι η εξής: μετά από πάρα πολλά χρόνια, διάβασα ένα περιοδικό ολόκληρο (από την αρχή μέχρι το τέλος) και μάλιστα σε μόλις δύο μέρες. Το έντυπο με κέρδισε, ευχαριστήθηκα καλά ελληνικά και ενδιαφέρουσες απόψεις, ενώ παράλληλα ενημερώθηκα για θέματα που με αφορούν, και για πτυχές τους τις οποίες αγνοούσα.

Χρησιμοποίησα τον όρο “με αφορούν” και όχι “με ενδιαφέρουν” -σκόπιμα: τα θέματα για τα οποία έμαθα πράγματα που αγνοούσα είναι ζητήματα που αφορούν την ζωή μου, επηρρεάζουν την ελληνική καθημερινότητα (όχι άμεσα λοιπόν, την δική μου καθημερινότητα, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Δεν πρόκειται για θεματολογία που απλά με ενδιαφέρει, όπως ο κινηματογράφος ή το θέατρο. Διαβάζοντας το post media δεν πέρασα απλά την ώρα μου, χαλαρώνοντας -όχι ότι υπάρχει κάτι το μεμπτό στο να περνάς της ώρα σου, χαλαρώνοντας, αλλά υπάρχουν χιλιάδες έντυπα που κάνουν καλά αυτή τη δουλειά (σκανδαλιστικά περισσότερα από όσα χρειάζεται κιόλας).

Το post media, τέλος, είναι ένα ακριβό έντυπο. Για να μιλήσουμε με όρους αγοράς: 80 σελίδες ανά δίμηνο προς 9 ευρώ -όχι ιδιαίτερα συμφέρουσα οικονομικά επένδυση. Όμως, το στοιχείο που λησμονάται από την αγορά είναι η σχέση τιμής/ποιότητας προσφερόμενου προϊόντος.  Αν δούμε το θέμα συγκριτικά, πιο πολύ συμφέρει οικονομικά να προμηθευτείς ένα freezine: δεν πληρώνεις τίποτα, ακόμα κι αν διαβάσεις μόνο ένα μονόστηλο, κέρδος έχεις -άσε που μπορείς να χρησιμοποιήσεις το χαρτί για να μαζέψεις αποφάγια ή έστω να το ανακυκλώσεις. Μόνο που ο πρωταρχικός στόχος ενός εντύπου δεν είναι το τύλιγμα των αποφαγιών ούτε η ανακύκλωση. Εν προκειμένω λοιπόν, αν ο στόχος είναι η ουσία και η ποιότητα, το post media πουλάει αυτό που πουλάει στη σωστή τιμή (το freezine θα έπρεπε να δίνει δώρο και ένα dvd).

Αν δε, θεωρήσουμε δεδομένο το γεγονός ότι κάθε έντυπο, εκκόν άκον εξυπηρετεί τα συμφέροντα του χρηματοδότη του, ένα freezine εξυπηρετεί τους διαφημιζόμενους (ενίοτε ακόμα και χονδροειδώς), όπως μια εφημερίδα εξυπηρετεί τους φίλους/συνεργάτες/κολλητούς του εκδότη της.

Το post media δεν έχει πάρε-δώσε με διαφημίσεις. Αν έχει κολλητούς (που πολύ αμφιβάλλω), θα φανεί. Προς το παρόν, δημοσιεύει εμπεριστατωμένα στοιχεία για το μοίρασμα της πίττας “κρατική διαφήμιση” ή για το “ήξεις αφίξεις” καθεστώς των billboards, ασκεί κριτική στο facebook, στον “γιο του ταχυδρόμου” και στο Σαρκοζύ, και φιλοξενεί όμορφα κείμενα που μένουν στην μνήμη του αναγνώστη και αφού κλείσει το περιοδικό.

Άλλη μια ωραία συλλογικότητα, από αυτές που ευνοεί η παρούσα συγκυρία.

UPDATE:
Ο Μανώλης Ανδριωτάκης, με αφορμή την συζήτηση που έγινε σε αυτό το ποστ, έγραψε
αυτό.

51 σχόλια leave one →
  1. 2009 Απριλίου 24

    Η προσπάθεια είναι και εξαιρετική απ’ όλες τις απόψεις και καλαίσθητη.
    Θα μου επιτρέψετε όμως μια άποψη, ως επαγγελματίας του χώρου.
    Ακόμα και η τιμή δεν θα πρέπει να θεωρείται ακριβή, μιας και είναι προφανώς το ΜΟΝΟ έσοδο του περιοδικού. Το θέμα είναι πως αν δεν συνδυαστεί ΑΜΕΣΑ αυτό με μεγάλο αριθμό πωλήσεων, και μιας και η έκδοση εν προκειμένω δεν είναι φθηνή (ποιότητα και είδος χαρτιού, αμοιβές σελιδοποίησης, εκτύπωσης και βιβλιοδεσίας κλπ.) ή θα διακοπεί ή θα αναγκαστούν οι εμπνευστές της ιδέας να στραφούν αλλού για την εξεύρεση πόρων. Εκεί νομίζω πως θα κριθεί τελικά η προσπάθεια.

    Ακόμα κι αν παραμείνει ένα θαρραλέο βήμα κάποιων ρομαντικών ανθρώπων, αξίζει της προσοχής μας.

  2. 2009 Απριλίου 24
    asimina permalink

    Γεια σας, γεια σας!
    Ωραίο ακούγεται. Εδώ στην Βρυξέλλα πού θα το βρούμε; Στο ελληνικό βιβλιοπωλείο;
    Γουφ!

  3. 2009 Απριλίου 24

    Ακούγεται ενδιαφέρον, ή μάλλον… αφορόν (αφού λες ότι πραγματεύεται θέματα που σε αφορούν, όχι απλά σε ενδιαφέρουν). Δεν το χα προσέξει πως οι διαφημίσεις καταχωρούνται κυρίως στις δεξιές σελίδες, αλλά δε μου κάνει εντύπωση αφού αυτό συμφωνεί με τον οικονομικοπολιτικό προσανατολισμό της διαφήμισης! Εμείς βέβαια προτιμούμαι την κρατική προπαγάνδα, με την αποδεχτή αισθητική του συντρόφου … Ζντάνωφ. Ως προς το κόστος τέτοιων εκδόσεων, προτείνω να καλύπτεται με εθελοντική εργασία, και ότι εξτρά χρειαστεί να το καλύπτει ο κρατικός κορβανάς, εφόσον πιαστούν πρώτα οι στόχοι των πενταετών προγραμμάτων εννοείται!

  4. 2009 Απριλίου 25

    Spy, έχεις απόλυτο δίκιο. Έτσι το σκέφτομαι κι εγώ, και με αυτή τη λογική αναφέρθηκα στην σχέση τιμής/ποιότητας προσφερόμενου προϊόντος. Αν σκεφτείς πως lifestyle περιοδικά κάνουν από 3 μέχρι 5 ευρώ (αν θυμάμαι καλά;), το post media έχει μια χαρά τιμή. Στην τελική, στα lifestyle περιοδικά αγοράζεις 200 σελίδες, εκ των οποίων οι 150 είναι διαφήμιση. Που την πληρώνεις κιόλας.

    Ασημίνα, αυτό είναι ένα θέμα. Θέλω να ψάξω την πιθανότητα συνδρομής -θα σου πω άμα έχω νέα.

    Τσαλ, για ποια εποχή μιλάτε, πουλί μου?! :)

  5. 2009 Απριλίου 25

    Κροτ μου, πάντα (ή σχεδόν :P πάντα) παίρνω στα σοβαρά τις προτάσεις σου. Και για το Post Media είχα ήδη διαβάσει στη Niemandrose, και φυσικά θέλω κάποια στιγμή να το πάρω στα χέρια μου.

    Θα συμφωνήσω σε όσα όσα λες, ίσως όμως αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος διανομής σε ένα (ξανά περίπου) ιδανικό κόσμο που έχω μέσα στο κεφάλι μου. Ίσως αυτή τη στιγμή όλοι όσοι ασχολούνται με το συγκεκριμένο έντυπο να το κάνουν για το κέφι τους, να μην πληρώνονται καν, αν το έκαναν για βιοπορισμό, δεν νομίζω να άντεχαν…

    Ο old boy, π.χ., έχει γράψει και σε άλλα έντυπα με πουλημένες δεξιές σελίδες (πουλημένες ήταν πάντα οι δεξιές σελίδες σε αυτή την πλάση :P ), αλλά αυτό δεν με εμπόδισε να τον απολαύσω… Είναι δύσκολο να εξηγήσω τον πανικό που σε πιάνει όταν δουλεύεις σε ΜΜΕ και έχεις χώρο απούλητο. Όλα είναι κρίκοι σε μια αλυσίδα που, αν σπάσει, μπορεί να σπάσει αύριο και τη δική σου επιβίωση.

  6. 2009 Απριλίου 25

    Δεν το ξέρω το έντυπο …
    Όμως επειδή έχασα την είσοδό μου στο πανεπιστήμιο γιατί πήρα μηδέν στην έκθεση (το θέμα ήταν για τις διαφημίσεις), το να μην καταχωρεί διαφημίσεις είναι πολύ πολύ θετικό …
    Η τιμή (δεν λέω ότι δεν είναι λογική, έτσι;) είναι ακριβή, αν σκεφτείς ότι σήμερα οι νέοι στην Ελλάδα ζουν με 600 ευρώ το μήνα – αυτοί που δουλεύουν !
    Νομίζω δε, μπορεί να κάνω λάθος, απευθύνεται κυρίως στο νεανικό κοινό.
    Εσύ, βέβαια, καλά κάνεις και … “διαφημίζεις” το έντυπο !

    Καλημέρα και Καλό Σαββατοκύριακο !

  7. 2009 Απριλίου 25

    Ουάου… δηλαδή ΥΠΑΡΧΟΥΝ και περιοδικά που δεν είναι μόνο για εξάσκηση στο ξεφύλλισμα??? Unpistevable!!!!!!
    (Προβλέπω μικρή διείσδυση του συγκεκριμένου στα κομμωτήρια που είναι μακράν το μέρος που διαβάζει κανείς περιοδικά..)
    ;-Ρ

  8. 2009 Απριλίου 25

    Τι έγινε, βγάλαμε φωτογραφίες από Βρυξέλλες και βάλαμε της Αθήνας; Τσ τς, νοσταλγίες :p :p

  9. 2009 Απριλίου 25
    compassocap permalink

    Ακούγεται πολύ ωραίο αλλά επιτρέψτε μου ένα ενδοιασμό. Όσο άσχημο είναι να εκπορνεύεσαι στους διαφημιζόμενους στο περιοδικό σου, αντίστοιχα (αλλά φυσικά λιγότερο) είναι άσχημο να αποκτήσεις μια εμμονή με τη μη διαφήμιση. Και αυτό το λέω απλ΄ααπό τη θεματαλογία που αναφέρεις Κροτ.

    Δε το έχω διαβάσει και οφείλω να ομολογήσω πως θα τρέξω να το αγοράσω γιατί μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα προσπάθεια. Όπως θα τρέξω και να διαβάσω και τα μπλογκ των αρθρογράφων του που συστήνεις.

  10. 2009 Απριλίου 25

    Καλημέρα παιδιά! Μου αρέσει πολύ που ανοίγει κουβέντα γύρω από το θέμα. Μας αφορά όλους η ενημέρωση, πιστεύω, και η εποχή μας ευνοεί το εναλλακτικό στοιχείο στην ενημέρωση, αν και είμαστε όλοι πολύ καχύποπτοι, όχι άδικα.
    Μια χαρά τα λέτε όλοι, πάντως!

    Παπίκου, ίδια πείρα δεν έχω, αφού δεν έχω δουλέψει σε εμπορικό τμήμα εντύπου, αλλά καταλαβαίνω πολύ καλά τι εννοείς για τον “απούλητο χώρο”. Πρέπει να είναι λίγο σα να πλησιάζει το τέλος του μήνα και να μη βλέπεις το μισθό σου να έρχεται, ε; Με ενοχλεί ο όρος “απούλητος” και “χώρος”, αλλά τον βρίσκω τίμιο τελικά.
    Καταρχάς, χωρίς να έχω μιλήσει με κανέναν από όσους συμμετέχουν στην προσπάθεια, είμαι σχεδόν βέβαιη πως δεν πληρώνονται, πως όλοι έχουν άλλη μισθοδοτούμενη δραστηριότητα για να βγάζουν τα προς το ζην. Εξάλλου το να δώσεις ένα κομμάτι ανά δίμηνο αφιλοκερδώς, εφόσον πιστεύεις στην αξία της προσπάθειας, δε νομίζω να ζημιώνει εν τέλει κανένα. Ενδεχομένως να βάζουν και φράγκα από την τσέπη τους, και στην τελική καλά κάνουν.
    Από την άλλη, έχω ένα θεματάκι με τον εθελοντισμό και την απλήρωτη εργασία, πιστεύω πως κανείς δεν (πρέπει να) δουλεύει για την ψυχή της μάνας του, αλλά η συγκεκριμένη προσπάθεια δεν εντάσσεται ούτε στον τομέα του εθελοντισμού ούτε σε εκείνον της απλήρωτης εργασίας, εφόσον κανείς δεν καρπώνεται από αυτήν.
    Κατά τα άλλα, δεν με ενοχλεί καθόλου αν ο old boy, η niemandsrose ή οποιοσδήποτε άλλος από όσους συμμετέχουν, δίνουν κομμάτια και σε έντυπα με πληρωμένες δεξιές σελίδες. Καθόλου δεν με ενοχλεί, εφόσον τα κείμενά τους έχουν τον γνωστό σε μένα δικό τους χαρακτήρα. Εξίσου θα τα απολάμβανα, αν ήμουν σε θέση να τα προσεγγίσω. Στην τελική, μαγκιά σου να γράφεις αυτά που πιστεύεις, και αυτά να δημοσιεύονται σε τέτοια έντυπα -εκεί βέβαια παίζει ο κίνδυνος να γίνεις trademark χώρων που δε σε εκφράζουν, αλλά τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα δύο πρόσωπα που κατονομάζονται, είμαι πεπεισμένη πως είναι σε θέση να αποφύγουν τη λούμπα αυτή.
    Το post media θα το βρεις στον μικρό Ελευθερουδάκη της Πανεπιστημίου ή στον Παπασωτηρίου -δεν ξέρω αν παίζει και αλλού.

    Φάρε, δεν ξέρω αν κυκλοφορεί στην πόλη σου, μπορείς να κάνεις μια ερώτηση στο βλογ του περιοδικού (που λινκάρω στο ποστ).
    Όταν έλεγα πως είναι ακριβή έκδοση, είχα στο μυαλό μου αυτό ακριβώς που αναφέρεις κι εσύ, τους χαμηλόμισθους και τους άνεργους. Βέβαια, υποθέτω πως, αν κάποιος ενδιαφέρεται υπάρχουν τρόποι, πχ, αγορά ενός τεύχους ανά τρεις: τρία ευρώ το δίμηνο είναι ένα πακέτο τσιγάρα λιγότερο, ή ένας καφές, μικρή απώλεια δλδ.
    Όχι, δεν είναι νεανικό το έντυπο. Θέματα όπως η διανομή της πίτας της κρατική διαφήμισης, ή η τα μέσα των οποίων μετήλθε ο Σαρκοζύ για να αναρριχηθεί στο ύπατο αξίωμα, δεν ενδιαφέρουν μόνο τους νέους ανθρώπους, ε;

    Σοφία, ε, ναι, στα κομμωτήρια χλωμό το κόβω να το βρεις. Κάτι πήρε το μάτι μου όμως για διανομή στην Καλαμάτα, για ψάξτο! :)

    Χερρ Κάππα, τσουχτερός όπως πάντα! Η προηγούμενη φώτο ήταν από το Karlsejn της Τσεχίας, και όχι από τις Βρυξέλλες. Βρυξέλλες έχουμε ακόμα στο sidebar (αν και ως αναφορά στην πατρίδα). Τούτη η φώτο γεννήθηκε την ίδια μέρα που προμηθεύτηκα το post media.
    Νοσταλγία; μπα! Άρτι επιστρέψασα είμαι. Και αρκούντως πεισμένη ότι 100 μέρες το χρόνο είναι αρκετές. :P

    Compasso, ο ενδοιασμός σου είναι πολύ λογικός, οφείλεται όμως σε δικό μου ατόπημα. Στο ποστ έδωσα έμφαση στα σχετικά θέματα, όμως:
    -στο τεύχος που διάβασα υπάρχουν και πολλά άλλα που δεν σχετίζονται με την διαφήμιση.
    -αυτό το θέμα ήταν το αφιέρωμα αυτού του τεύχους. Νομίζω πως το προηγούμενο είχε αφιέρωμα στα free press, και αν κατάλαβα καλά η λογική είναι να υπάρχει ένα κεντρικό θέμα σε κάθε τεύχος παράλληλα με άλλης θεματολογίας αρθρογραφία.
    Ως προσπάθεια είναι αξιόλογη πάντως και: μια δοκιμή θα σας πείσει! :)

  11. 2009 Απριλίου 25

    Καλημέρα Κροτκίνι!
    Εννοείται πως συμφωνώ, συμφωνώ, συμφωνώ.
    Κάτι άλλο που με προβληματίζει είναι το θέμα της διανομής, γιατί υπάρχουν, ΥΠΑΡΧΟΥΝ, άνθρωποι, που θέλουν να διαβάσουν κάτι πέρα από το ιλουστρασιόν τίποτα. Θα ρωτήσω και σε τρία-τέσσερα βασικά σημεία στον Πειραιά αν υπάρχει και θα επανέλθω ισί – ίσως καταφέρουμε να μαζέψουμε σημεία πώλησης του περιοδικού, του αξίζει.

  12. 2009 Απριλίου 25

    Παπίκου, η απάντηση για τη διανομή εδώ: http://postzine.files.wordpress.com/2009/01/s-ts-post-media_.pdf
    (από το βλογ του περιοδικού).

  13. 2009 Απριλίου 25

    Κροτ, ευχαριστώ(-ούμε) για τη διαφήμιση! :)
    Να πω πως σε ό,τι με αφορά δε νομίζω να λειτουργώ σα κράχτης αφού διατηρώ ένα όχι και τόσο διάσημο μπλογκ. Εκτός αν εννοείς κράχτη, αυτόν που κάνει που και που κρα-κρα και κραχ στις δημόσιες σχέσεις. Τότε ο σωστός όρος είναι κοράκι, μαύρο, αντιπαθές κι ακοπάδιαστο.
    Να συμπληρώσω ακόμα πως χάρη στη συνεργασία μου με το post-media μπόρεσα να αποπληρώσω τη μεζονέτα μου στο Θεολόγο, με γειτόνισα τη Μιμή Ντενίση. Είναι θεολογικά τα ζητήματα που απασχολούν τα ενδιαφημίζοντα έντυπα, αφού εκ δεξιών του πατρός βρίσκεται Αυτό που keeps the world moving.

  14. 2009 Απριλίου 25

    Αγαπητό Ρόδο, είμαι σίγουρη πως εσύ ειδικά, όχι μόνο ξεπλήρωσες τη μεζονέτα, αλλά απαλλοτρίωσες και αυτή του γείτονα (όχι της Ντενίση, με την οποία πίνεις καφέ κάθε μέρα, του άλλου γείτονα με το ωραίο τζακούζι!).
    Περιμένω πρόσκληση για να δοκιμάσω το τζακούζι, έτσι για να αποδέιξουμε πόσο διαπλεκόμενοι είμαστε! :P

  15. 2009 Απριλίου 26

    Μια … αδιαφήμιστη Καλημέρα !

  16. 2009 Απριλίου 26

    Σας ευχαριστούμε για την πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που κάνετε με αφορμή το περιοδικό. Σύντομα, θα ανεβάσουμε κάποια σχόλια σχετικά με αυτό το διάλογο στο μπλογκ του περιοδικού.

  17. 2009 Απριλίου 26

    Ευτυχώς που ήρθες για Πάσχα και μας διαφώτισες για το ενδιαφέρον έντυπο που ομολογώ δεν το’ χα πάρει είδηση ;)

    Σοβαρά τώρα, μια χαρά περιοδικό ακούγεται και θα σπεύσω!

  18. 2009 Απριλίου 26

    Φάρε, σήμερα δε λέμε χρόνια πολλά στους άπιστους; :)

    Μανώλη, να είσαι καλά και αναμένω με ενδιαφέρον τα σχόλια. Συνεχίστε την καλή δουλειά -και σκεφτείτε κι εμάς που ζούμε στα ξένα! :)
    Θα μπορούσατε πχ να κάνετε μια ηλεκτρονική συνδρομή, πιστεύω πως θα είναι ευκολότερο από κανονική διανομή (αν και είναι άλλο πράμα να έχεις το κανονικό τεύχος, βέβαια).

    Αλεπούδιους, καλή ανάγνωση! :)

  19. 2009 Απριλίου 26

    @krot, ευχαριστώ!!! (είμαι γκάβακας δεν το είχα δει)

    @Niemandsrose, ”κράχτης, αυτός που κάνει κραχ στις δημόσιες σχέσεις”, αυτά είναι, μια φράση, ένα βρομόγελο όλη η Κυριακή :lol:

  20. 2009 Απριλίου 26

    αν εσύ το τονίζεις το θέμα μη διαφήμιση, καλά κάνεις και όντως είναι πολύ θετικό. Απλά θεώρησα όπως το ανέφερες πως υπερθεματίζουν πάνω σε αυτή τους τη στάση παραπάνω από το θεμιτό.
    Πάω να το πάρω και επανέρχομαι λοιπόν!

  21. 2009 Απριλίου 26

    Δεν το ΄χω πάρει πρέφα τόσο καιρό. Κρίμα. Φαίνεται πολύ ενδιαφέρον κι οι λόγοι που αναφέρεις είναι σημαντικοί. Όταν ανέβω Αθήνα, θα το ψάξω.

  22. 2009 Απριλίου 26

    Δεν γνωρίζω κανέναν άπιστο … δω μέσα … οπότε …

  23. 2009 Απριλίου 26

    Έλα βρε Παπί, όχι και γκάβακας. Λίγο αφηρημένο μόνο!

    Κομπάσσε, άντε, ελπίζω να μην μετανιώσεις και μου το χτυπάς μετά! :)

    Ρενατάκι, αν σε βολεύει ο Πειραιάς περισσότερο, έχει κι εκεί σημεία διανομής νομίζω.

    Φάρε, τι λες! Κι ο Μούργος?!

  24. 2009 Απριλίου 26

    μμμμ, επιστράφηκε και δε πρόλαβα να πάρω αυτό το τεύχος. Οπότε αναστέλεται η ετυμηγορία :P
    μη φοβάσαι πάντως δε θα σε κατηγορήσω, απλά θα μου χρωστάς 9 ευρώ :D

  25. 2009 Απριλίου 26

    :lol:
    καλά, θα σε κεράσω δυο καφέδες! ή μια βότκα! :)

  26. 2009 Απριλίου 27

    Καλημέρα και Καλή Βδομάδα !

    υ.γ. καλά, τι σου έκανε το … κουτάβι ;;;

  27. 2009 Απριλίου 27

    Ε, όχι και κουτάβι, το κοπρόσκυλο!

  28. 2009 Απριλίου 27

    καλα, εσεις με γλωσσοτρωγατε χθες και εμεινα απο βενζινη και αναγκαστηκα να βγω αρον αρον απο την εθνικη και να ψαχνω στον παλαι ποτε δοξασμενο (για τη βραστη του γιδα) αχλαδοκαμπο για βενζιναδικο; :evil:
    υ.γ.
    1. η εκδικηση μου θα ερθει οταν ανεβει το ο-θεος-να-το-κανει ποστ σου στη λασπη
    (ετσι και αλλιως παει μια χαρα με το ποστ σου. και η εκδικηση μου και το ποστ σου ειναι ενα πιατο που τρωγεται κρυο :P )
    .
    2. πολλα δεν ειναι 9 ευρω για περιοδικο; :?

  29. 2009 Απριλίου 27

    Μούργε, άμα είσαι εσύ τσιφούτης και φραγκοφονιάς, και δεν βάζεις βενζίνη προτού καταναλωθεί και η τελευταία σταγόνα, τι φταίμε εμείς;
    Όσο για το 2, το αναλύσαμε ήδη επαρκώς στα προηγούμενα σχόλια, ανόητε Μούργε, διάβαζε και λίγο!

  30. 2009 Απριλίου 28

    Α ! θα το πάρω ! Κι εγώ όπως η Ρενάτα δεν το γνώριζα καθόλου . Και μακάρι να αντέξουν χωρίς διαφήμιση . Θα κάνουν τη διαφορά .

  31. 2009 Απριλίου 28

    Το έντυπο δεν το γνωρίζω είν’ η αλήθεια, αλλά πιστεύω πως αν καταργηθούν (ή και απαγορευτούν, δεν έχω πρόβλημα με αυτό) οι διαφημίσεις, ο κόσμος θα γίνει καλύτερος!

  32. 2009 Απριλίου 28

    Άουρα, νομίζω πως πια θα προλάβεις το τρίτο τεύχος, το δεύτερο αποσύρθηκε ήδη, είπε ο Κομπάσσο.

    Καμ. συμφωνώ απολύτως! Μα, ειλικρινά! Τουλάχιστον ας μπει ένα πλαίσιο, όχι αυτή η ασυδοσία!

  33. 2009 Απριλίου 29

    Μμμμ να μπει πλαίσιο…
    Στην διαφήμιση όπως την εννοούμε σήμερα;
    Σε αυτή τη δραστηριότητα που δεν έχει στόχο απλά να κάνει γνωστό στον κόσμο ένα προϊόν, αλλά να «επηρεάσει» την αγορά ώστε να έχει «διείσδυση» το προϊόν σε αυτή, χρησιμοποιώντας λογοπαίγνια και χρώματα και απλά τη δυνατότητα που παρέχει η συνεχής επανάληψή τους να εντυπωθούν στον εγκέφαλο ως «γνώσεις» και «δεδομένα»;

    Να μπει πλαίσιο κοινώς στη χειραγώγηση;
    (Έτσι για να το πούμε λιανά)

    Όχι, εγώ προτιμώ να απαγορευτεί κάθε διαφήμιση και αν θέλεις, ας υπάρχει ένα κανάλι που θα παίζει μόνο διαφημίσεις και ένα περιοδικό που θα έχει μόνο διαφημίσεις.
    Εναλλακτικά βέβαια εγώ θα προτιμούσα κάτι πιο δραστικό.
    Να απαγορευτεί κάθε είδους διαφήμιση και απλά να δημοσιεύεται ανά μήνα ένας κατάλογος όλων των προϊόντων που κυκλοφορούν στην αγορά, ονομαστικά, και πλάι να αναγράφονται, με ισότιμα γράμματα, όλες οι πληροφορίες που αφορούν στο προϊόν (πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, σύσταση κοκ.)

    Ονειρεύομαι ε;

  34. 2009 Απριλίου 29

    Καμ, εγώ συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Αλλά στον κόσμο όπως είναι το βλέπω πολύ δύσκολο αυτό που προτείνεις. Βλέπεις, παίζει και η ελεύθερη αγορά. Ελεύθερη αγορά χωρίς διαφήμιση; Πώς;
    Σε μια άλλη κοινωνία, ίσως…

  35. 2009 Απριλίου 29

    Αφήνοντας εντελώς κατά μέρος το θεμιτό ή όχι της ύπαρξης της ελεύθερης αγοράς, σε τι ακριβώς τη θίγει η πρότασή μου, αφού και ο κόσμος πληροφορείται για τα προϊόντα, και όλα τα προϊόντα τυγχάνουν ομότιμης προβολής, αλλά και ο αγοραστής επιλέγει όντως ελεύθερα, άρα στην πράξη η πρόταση ενισχύει τη πραγματική λειτουργία της ελεύθερης αγοράς;
    Μήπως δεν είναι θέμα ελεύθερης αγοράς στην πράξη αλλά αθέμιτου ανταγωνισμού και συμφερόντων;
    [Ξέρω, θα πρέπει να ορίσουμε την έννοια «ελευθερία» μετά και σε αυτόν τον ορισμό διαφωνούμε και οι δύο πιστεύω με τους θιασώτες της αγοράς, αλλά κουβέντα να γίνεται…]

    • 2009 Απριλίου 29

      Στο ότι όσο πιο αθέμιτα λειτουργεί ο ανταγωνισμός, τόσο πιο ανταγωνιστική είναι η αγορά. Εκ της πρακτικής ορμώμενη, το συμπαραίνω.
      Για την οικονομία της συζήτησης, συμφωνούμε πως η ελευθερία είναι έτσι κι αλλιώς μια σχετική έννοια.

  36. 2009 Απριλίου 29

    Άρα μιλάμε για τον ανταγωνισμό και όχι για την ελευθερία της αγοράς λοιπόν.

    [Αν θεωρήσεις πως η ελευθερία ορίζεται μόνο ανάμεσα σε αλληλεπιδρώντα άτομα, δύο ή περισσότερα, και συνεπώς δεν ορίζεται σε ατομικό επίπεδο αλλά μόνο σε συλλογικό, πιστεύω πως ο ορισμός της δεν είναι καθόλου σχετικός...]

  37. 2009 Απριλίου 29

    Καμ, ναι, ακριβώς, μα δεν είναι φανερό; :)
    [έχω την αίσθηση πως έχουμε ξανακάνει την ίδια κουβέντα, αλλά πιστεύω πως και σε ατομικό και σε συλλογικό επίπεδο η ελευθερία είναι μια σχετική έννοια, που εξαρτάται κυρίως από την μορφή του κοινωνικού πλαισίου. Στον καπιταλισμό πχ, είναι αδύνατο να νοηθεί ελευθερία χωρίς χρήματα. Επίσης, είναι αδύνατον να μην λάβεις υπόψην τον παράγοντα ΜΜΕ, πλύση εγκεφάλου κλπ.]

  38. 2009 Απριλίου 30

    Άρα να μην κοροϊδευόμαστε χρησιμοποιώντας άσκοπα τη λέξη ελευθερία στη σύγχρονη συντακτική παρωδία της με τη λέξη αγορά :)

    [Δεν έχουμε ξανακάνει την ίδια κουβέντα. Αν προβάλλεις θέσφατα συστημάτων ή άλλου είδους στον ορισμό ενός μεγέθους, ακόμα και αν αυτό είναι η ελευθερία, εννοείται πως ο ορισμός θα καταλήξει σχετικός και έχεις απόλυτο δίκιο (πρόσεξες τη λέξη «απόλυτο» δίπλα στο δίκιο σου; :) ). Τρία απλά σχολιάκια όμως: Ένα σχετικό μέγεθος είναι αδύνατο να βρει ισότιμη εφαρμογή και συνεπώς ακυρώνεις τη δυνατότητά του να εγκαθιδρυθεί στον κόσμο. Άρα η θεώρηση της ελευθερίας ως σχετικιστικό μέγεθος απευθείας ακυρώνει κάθε δυνατότητα ύπαρξής της στο σύνολο της κοινωνίας. Δεύτερο: Αναφέρεις τον καπιταλισμό, ένα μη ανθρωποκεντρικό σύστημα το οποίο όσο και αν πρεσβεύει κάποιου τύπου ελευθερία, δεν μπορεί φυσικά να την εφαρμόσει στον άνθρωπο αλλά μόνο στο χρήμα. Συνεπώς ο καπιταλισμός είναι δεδομένο λόγω της φύσης του πως όχι μόνο δεν μπορεί να φέρει, αλλά ούτε αν μπορεί να υποστηρίξει την ελευθερία σε ανθρώπινο επίπεδο. Αν θέσουμε λοιπόν ως θέσφατο ένα σύστημα μη-ανθρωποκεντρικό είναι ανούσιο να μιλάμε για ανθρώπινη ελευθερία, δεν ορίζεται καν. Τέλος, φέρνεις στο τραπέζι την πλύση εγκεφάλου (κοινώς χειραγώγηση) η οποία είναι μέθοδος επιβολής και άρσης της ελευθερίας. Δεδομένο πως αν αποδεχθείς πως παρόμοιες μέθοδοι μπορούν να υιοθετούνται, έχεις καταστρατηγήσει κάθε δυνατότητα ορισμού του μεγέθους «ελευθερία». Ας πάρουμε τώρα ένα απλοϊκό παράδειγμα (διότι δοκίμιο δε σκοπεύω να γράψω στα πλαίσια ενός σχολίου ή ακόμα και δημοσιεύματος): Εγώ έχω ελευθερία λόγου αλλά ταυτόχρονα εσύ έχεις ελευθερία να μην θίγεσαι ή συκοφαντείσαι από το λόγο μου. Συνεπώς η ελευθερία λόγου δεν μπορεί να οριστεί με βάση τα ατομικά μου θέλω, αλλά ούτε με τα δικά σου. Ορίζεται μόνο με βάση την ικανοποίηση του συστήματος εγώ-εσύ, αδιαφορώντας για το τι θέλω εγώ στην πράξη. Έτσι χωρίς αποδείξεις ότι εσύ έχεις φεσώσει το ελληνικό κράτος σε δήθεν επαγγελματικά ταξίδια δεν έχω δικαίωμα να ομιλώ διότι σ’ αρέσει δε σ’ αρέσει, καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα. Το παράδειγμα είναι χοντροκομμένο και απλοποιημένο, αλλά πιστεύω δίνει την γενική ιδέα…]

    • 2009 Απριλίου 30

      Συνεπώς, η έννοια της ελευθερίας είναι και συνδεδεμένη με την έννοια της σοφίας ως προς την έλλογη χρήση της (παντού υπάρχει ένας μύθος, ΧΑΧΑ) έχοντας πάντα ως αντικείμενο την προστασία της ζωής πρωτίστως και δευτερευόντως των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Παράξενο όμως, που αυτά ισχύουν κατά περίπτωση, δεν βρίσκετε?
      ;-Ρ

    • 2009 Απριλίου 30

      Καμ, συμφωνώ απόλυτα με τις τρεις παρατηρήσεις.
      Εκεί που μπερδευόμαστε είναι μάλλον στο σημείο ότι εγώ μικάω για το τι συμβαίνει γύρω μας, ενώ εσύ για το τι θα ήθελες/θα έπρεπε να συμβαίνει.
      Πάντως, δεν έχω να προσθέσω κάτι σε όσα λες (παράξενο ε?).

      Σοφία, εσύ πάντα θα βρεις κάτι απαισιόδοξο να πεις, ρε παιδί μου!

  39. 2009 Μαΐου 4

    Μα mon petit coson το να αποτυπώνεις μόνο την παρούσα κατάσταση χωρίς να αναλύεις τη θεμιτή/δίκαιη κατάσταση, βάζοντας έτσι τουλάχιστον κάποια υποτυπώδη θεμέλια για «κάτι διαφορετικό» δεν νομίζω ότι οδηγεί πουθενά!

    • 2009 Μαΐου 4

      Δεν διαφωνούμε, απλά δεν αναφέρθηκα σε αυτό εδώ, κι έτσι μπερδευτήκαμε.
      Και, αν κατάλαβα καλά, με αποκάλεσες “γουρουνάκι”? Δεν είναι εποχές αυτές για να μιλάς για “γουρουνάκια” έτσι αβασάνιστα, Καμ, πρόσεχε! :P

  40. 2009 Μαΐου 4

    Ώχ!
    Κάπου χάθηκα στη “μετάφραση”… :P

    (Φτουυυ και το έχω ξανακάνει… Εμ μου έλεγε η γαλλίδα τροφός μου να δίνω παραπάνω προσοχή, εγώ αγρόν ηγόραζα ;) Mon petit chou, καλά τώρα; :P )

  41. 2009 Μαΐου 6

    Ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη γιατί το σχόλιο το γράφω από τη δουλειά μου και δεν έχω διαβάσει όλη τη συζήτηση που γίνεται πάνω στο θέμα του Post Media, οπότε μπορεί να έχω χάσει κάτι.

    Δύο πράγματα: Πρώτα για το θέμα της τιμής. Το 9 ευρώ όντως ακούγεται και χτυπάει άσχημα. Απλά πρέπει να εξετάσουμε το ζήτημα περιεχόμενο-περιοδικότητα έκδοσης. Μία τόσο αξιόλογη προσπάθεια με εξαιρετικά κείμενα και απόψεις, που βγαίνει κάθε δύο μήνες αξίζει αυτά τα 9 ευρώ. Έτσι και αλλιώς δίνουμε πολύ περισσότερα για ηλιθιότητες. Σε καθημερινή βάση. Περιλαμβανομένων και των εφημερίδων.

    Το δεύτερο θέμα για την διανομή του εντύπου. Μπορείτε να δείτε ενδεικτικά πιο περίπτερο φέρνει κάθε μήνα το Post Media κοντά στο σπίτι σας, από το blog του περιοδικού, στο κομμάτι που λέει διανομή. Δεν πωλείται μόνο σε κεντρικά βιβλιοπωλεία.

  42. 2009 Μαΐου 7

    Gabriel, ευχαριστούμε, και τα δύο θέματα συζητήθηκαν αρκετά.
    Θα προσθέσω μόνο ότι για τις συνδρομές, μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να επικοινωνήσει με το περιοδικό (τα στοιχεία επικοινωνίας δίνονται στο blog του) τηλεφωνικά ή μέσω email για να του εξηγήσουν τι και πώς πρέπει να κάνει.

Trackbacks & Pingbacks

  1. POST-MEDIA, το 2ο τεύχος « αγριμολόγος
  2. H τιμή του Τύπου « post-

Υποβολή απάντησης

Note: You can use basic XHTML in your comments. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

  • ανακοινωσεις

    Οι συνήθειες και οι ανάγκες μας αλλάζουν. Η ευαισθησία μας παραμένει και συνεχίζεται αναλλοίωτη μέσα στους καιρούς. Κι αυτήν καλείται η Τέχνη να εκπροσωπήσει καταγράφοντάς την, σε πείσμα των γεγονότων και της παντοδυναμίας των λεγόμενων "ιστορικών στιγμών". Μάνος Χατζηδάκις η τηλεόραση του Παραμυθά στο διαδίκτυο "Η λογοτεχνία είναι αναγκαία στην πολιτική πριν απ' όλα όταν αυτή δίνει φωνή σε αυτό που δεν έχει φωνή, όταν δίνει όνομα σε αυτό που δεν έχει ακόμα όνομα και ειδικά σε αυτό που η πολιτική γλώσσα αποκλείει ή προσπαθεί να αποκλείσει […]. Η λογοτεχνία είναι σαν ένα αυτί που μπορεί να ακούει πέρα από εκείνη τη γλώσσα που κατανοεί η πολιτική. Είναι σαν ένα μάτι που μπορεί να βλέπει πέρα από τη χρωματική κλίμακα που αντιλαμβάνεται η πολιτική". Κι ακόμα, η λογοτεχνία διαθέτει την ικανότητα "για δημιουργία εκείνου του είδους προτύπων-αξιών που είναι ταυτόχρονα αισθητικά και ηθικά, θεμελιώδη για κάθε σχέδιο δράσης, ειδικά στην πολιτική ζωή". Italo Calvino, από εδώ
  • Κωνσταντινα Κουνεβα

  • μια εικονα, χιλιες λεξεις

    bxl.griots.130309 Βρυξέλλες, 13 Μαρτίου 2009
  • Appélation d’origine controlée

  • radiobubble radioneverland παίζει και ο Χασοδίκης SOWAR mag SOWAR ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ street panthers Για τη διασωση του Ελαιωνα stray αρκτουρος fatses Σαλατα εποχης ραδιο καταληψη Σταχτες e-zine rodia Στηλη Αλατος / Πολιτης Πιττας moby Γιαννης Ιωαννου