και τώρα;

2008 Ιουνίου 21
by Кроткая

Κατά πάσα πιθανότητα για τους λάθος λόγους, το γεγονός πάντως παραμένει. Οι Ιρλανδοί είπαν όχι στην Συνθήκη της Λισσαβόνας. Και οι αντιδράσεις των “άμεσα ενδιαφερομένων” έχουν πολύ ενδιαφέρον. Εκτός από τα κλαψουρίσματα, δεν έλειψαν και οι πλήρεις θράσσους δηλώσεις.

Ο κύριος Πρόντι, για παράδειγμα, είπε “Φτάνει πια με τα βέτο! Σε όποιον δεν αρέσει, να σηκωθεί να φύγει!”. Εκτός από το αναμφισβήτητο δημοκρατικό αίσθημα του Ρομάνο (το οποίο ξεχειλίζει σε αυτή τη δήλωση), η έλλειψη ψυχραιμίας του πρώην Ιταλού πρωθυπουργού, καθιστά σαφές το προφανές: κατά πάσα πιθανότητα σε πολλούς “δεν αρέσει” λοιπόν (συχνά για τους λάθος λόγους, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα), μόνο που δεν δίνεται η δυνατότητα σε όλους αυτούς ούτε να το εκφράσουν, ούτε βεβαίως να λάβουν αποφάσεις. Επί πλέον, ο κύριος Πρόντι επικύρωσε τα δημοκρατικά ιδεώδη που τον χαρακτηρίζουν, προσθέτωντας ότι “η χώρα που έχει πει τα περισσότερα όχι, είναι αυτή που έχει πάρει και τις περισσότερες επιδοτήσεις”. Σα να λέμε δηλαδή, εμ, σας πληρώνουμε, εμ τρώμε πόρτα. Ή ακόμα καλύτερα, γιατί δε μασουλάτε τα ψιχουλάκια που σας ταΐζουμε, καθισμένοι ήσυχα στη γωνιά σας, και να μας αφήσετε εμάς να κάνουμε τη δουλειά μας, όπως καλά ξέρουμε;

Το αποκορύφωμα στην εκδήλωση δημοκρατικότητας από πλευράς ευρωπαίων ηγετών, σημειώθηκε κατά την διάρκεια του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (19 και 20 Ιουνίου): Σαρκοζύ και Μπαρόζο προσπάθησαν να ασκήσουν πιέσεις στον ιρλανδό πρωθυπουργό για επανάληψη του δημοψηφίσματος εντός των επόμενων τεσσάρων μηνών. Το χρονικό όριο αιτιολογείται, καθώς τον Οκτώβριο θα συνέλθει (ελπίζοντας να έχουν συνέλθει και οι ηγέτες από το σοκ) το επόμενο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, υπό Γαλλική προεδρία. Ο ορίζοντας για την εφαρμογη της Συνθήκης της Λισσαβόνας είναι το τέλος του χρόνου, και άρα κρίνεται αναγκαίο να έχει δωθεί θετική απάντηση από τους Ιρλανδούς ως τότε. Η πρεμούρα των Γάλλων ερμηνεύεται, καθώς είχαν επενδύσει στο να ληφθούν οι σημαντικές αποφάσεις σχετικά με τα πρόσωπα που θα καταλάβουν τις καίριες θέσεις Προέδρου της ΕΕ και Υπουργού Εξωτερικών, υπό Γαλλική προεδρία. Άλλωστε, το σενάριο είχε επαναληφθεί και το 2002, όταν οι Ιρλανδοί είχαν πει όχι στην Συνθήκη της Νίκαιας. Τότε τους είχαν αναγκάσει να διεξαγάγουν και δεύτερο δημοψήφισμα, για να πουν το ναι με το ζόρι. Όπερ και εγένετο.

Τούτη τη φορά, όμως λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο, γιατί ο Ιρλανδός πρωθυπουργός αρνήθηκε προς το παρόν, αντιλαμβανόμενος προφανώς πως το κλίμα δεν είναι ευνοϊκό -και συναισθανόμενος μάλλον πως δεν είναι δυνατόν, κάθε φορά που ένα δημοψήφισμα δεν αποφασίζει αυτό που θέλουμε, να οργανώνουμε ένα ακόμα δημοψήφισμα, προκειμένου να καταλήξουμε με το ζόρι στο επιδιωκόμενο! Από κοντά σιγοντάρισε και ο ευρωσκεπτικιστής Τσέχος πρωθυπουργός, που δήλωσε με αρκετή σαφήνεια πως θα πρέπει το Σύμφωνο να επανεξεταστεί. Από την άλλη, ο Μπαρόζο, με περισσό θράσσος, πρότεινε να συνεχιστεί η διαδικασία επικύρωσης από τα υπόλοιπα κράτη μέλη -δηλαδή από τα υπόλοιπα κοινοβούλια-, ασχέτως του ιρλανδικού όχι, κάτι που θα έφερνε σε δύσκολη θέση αρκετούς (όπως πχ την Κύπρο), και που πάντως δεν αποφασίστηκε. Ούτως ή άλλως, για να εφαρμοστέι η Συνθήκη χρειάζεται να έχει επικυρωθεί και από τους 27: η πονηριά της Επιτροπής έγκειται στο εξής: ας συνεχίσει η διαδικασία κανονικά, και αφού θα έχει επικυρωθεί από τους 26, στριμώχνουμε τους Ιρλανδούς στη γωνία για να ξανακάνουν ένα δημοψήφισμα και να τελειώνουμε πια. [Πολύ καλά τα λέει και ο Chumba εδώ].

Το κερασάκι στην τούρτα είναι το γεγονός ότι η Συνθήκη επικυρώθηκε μεν από το βρετανικό κοινοβουλίο, ενδέχεται δε να χρειαστεί να τεθεί σε δημοψήφισμα στην Βρετανία (αυτή τη στιγμή τελεί υπό εξέταση μια σχετική προσφυγή), εξέλιξη αρκετά τραγελαφική (τουτέστιν, θα γελάσει ο κάθε πικραμένος).

Κατά τα άλλα, οι ευρωπαίοι ηγέτες αποφάσισαν να κάνει κάθε χώρα ό,τι νομίζει για την ακρίβεια. Με πρόσχημα τις ιδιατερότητες που εμφανίζει κάθε κράτος, συμφωνήθηκε ότι δεν μπορεί να υπάρξει κοινή πολιτική στο θέμα.

Εν τω μεταξύ, οι ψαράδες τα έκαναν λαμπόγυαλο πριν από 15 μέρες (και εδώ). Το θέμα είναι αρκετά περίπλοκο, δεδομένου ότι η υπεραλίευση προκαλεί τρομακτικές βλάβες στο θαλάσσιο οικοσύστημα αφ’ενός -από την άλλη πάλι, δε νοείται να προτείνεται ως λύση στο πρόβλημα… η αλλαγή επαγγέλματος: στην προσπάθειά τους να χειριστούν την κρίση -αλλά και να επιτύχουν την μείωση του αγροτικού τομέα, όπως επιδιώκεται από την τάση της εποχής-, οι ευρωπαίοι ειδήμονες θεωρούν, ούτε λίγο ούτε πολύ, πως οι ψαράδες καλά θα έκαναν να αλλάξουν δουλειά! Παράλληλα, την παραμονή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, είχε διοργανωθεί και έταιρη διαμαρτυρία για την αύξηση των τιμών των καυσίμων (δείτε εδώ για την…επανάσταση που δεν έγινε).

Εν ολίγοις, το ειρηνικό Βρυξελλοχώρι ζει στιγμές έντονης κινητικότητας και δόξας εν μέσω θερινού ηλιοστασίου και Γιορτής της Μουσικής. Κατά πάσα πιθανότητα, βιώνει και την μεγαλύτερη ρευστότητα και αβεβαιότητα εδώ και πενήντα χρόνια. Με ενδιαφέρον αναμένεται η επόμενη κίνηση που θα γίνει στην σκακιέρα: από ποιον, και προς ποια κατεύθυνση.

40 Responses leave one →
  1. 2008 Ιουνίου 21

    Μια μικρή παρατήρηση (επειδή το περιμένεις … έτσι δεν είναι;).
    Φυσικά και για τους ΣΩΣΤΟΥΣ λόγου είπαν ΟΧΙ οι Ιρλανδοί.
    Όπως θα το λέγαν και οι Γάλλοι και οι Ολλανδοί, αλλά και οι Έλληνες αν οι κυβερνήσεις τους αποφάσιζαν να κάνουν δημοψήφισμα.
    Σε χαιρετώ.

  2. 2008 Ιουνίου 22

    Την Καλημέρα μου !

    (υ.γ. στον τίτλο του ποστ … απαντώ: συνεχίζουμε … )

  3. 2008 Ιουνίου 22
    Φοίβος permalink

    Κακώς που δεν βάζουν οι Ιρλανδοί και δεύτερο γύρο, εδώ και τώρα. Γιατί, μετά την άκρως αλαζονική στάση των αρχηγών των υπόλοιπων 26 “δημοκρατικών” χωρών, προσβεβλημένοι και κουρδισμένοι όπως είναι, θα βγάλουν άνετα και 70% “όχι”. Και τότε, εδώ σε θέλω μάγκα μου…

    Από την άλλη, το να τούς ζητούν οι Ευρωκρούκηδες να ξαναπάνε στις κάλπες, δείχνει πόσο μακριά από την πραγματικότητα ζούνε! Αρα και το πόσο επικίνδυνοι είναι, να τούς εμπιστευόμαστε τις ζωές μας!

  4. 2008 Ιουνίου 22

    Φάρε, εξαρτάται πώς ορίζονται οι σωστοί και οι λάθος λόγοι.
    Σωστοί λόγοι για μένα είναι να απορριφθεί η Συνθήκη γι’αυτό που είναι και γι’αυτά που προβλέπει (μικρό ποσοστό των Ιρλανδών σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο (http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_245_en.pdf). Σωστοί λόγοι ήταν επίσης και η επίκληση της άγνοιας: δεν ψηφίζω κάτι που δεν γνωρίζω και δεν καταλαβαίνω τι θα έχει ως συνέπεια.
    Λάθος λόγοι ήταν πχ ο φόβος ότι θα νομιμοποιηθούν οι αμβλώσεις (καμία σχέση με τη συνθήκη).
    Λάθος λόγοι, στην περίπτωση των Γάλλων πριν από δυο χρόνια ήταν ο φόβος για την ένταξη της Τουρκίας (δεν είχε σχέση με το Σύνταγμα αυτό) ή η αποδοκιμασία της κυβέρνησής τους: ας θυμούνται να αποδομικμάζουν την κυβέρνησή τους στις εθνικές εκλογές ή όταν γίνονται κινητοποιήσεις -θα ήταν και αποτελεσματικότερο.
    Εν ολίγοις, φυσικά και δεν με χαλάει το όχι. Αν όμως ήταν πιο συνειδητοποιημένο και βασισμένο στους σωστούς λόγους, θα ήμουν και πιο αισιόδοξη για το μέλλον, θα περίμενα δραστικότερες εξελίξεις.
    Οψόμεθα, βέβαια…

    Φοίβε (μας λείψατε! ξέρω, ξέρω, κι εμείς!), συμφωνώ απόλυτα σε αυτά που λες. Δεν είμαι πολύ σίγουρη για το αν θα πήγαινε στο 70% το όχι. Το παρελθόν έδειξε (στη Νίκαια) ότι στο δεύτερο δημοψήφισμα υπέκυψαν στις σειρήνες.
    Όσο για τους ηγέτες… μα, ποιος τους εμπιστεύεται;

  5. 2008 Ιουνίου 22

    Krot, επίτρεψέ μου να σε διορθώσω … (το κάνω τελευταία φορά, στο υπόσχομαι)

    1. Οι Ιρλανδοί – αυτοί που ψήφισαν ΟΧΙ – ΞΕΡΑΝ πολύ καλά τί κάναν και γιατί το κάναν, μην τους υποτιμάς. Αν εσύ δεν ξέρεις τι περιλαμβάνεται στην ευρωσυνθήκη, δεν σημαίνει ότι δεν το ξέρουν και οι άλλοι …
    Το να επικαλείσαι ένα άκρως καπιταλιστικό και νεοταξίτικο όργανο (το ευρωπαϊκό βαρόμετρο) για να δικαιολογήσεις την άποψή σου, δεν με βρίσκει σύμφωνο – αν μου το επιτρέπεις …

    2. Οι Γάλλοι επίσης, ξέραν τί ψηφίζαν και δεν είναι φυσικά η ένταξη της Τουρκίας που κάποια ΜΜΕ πρόβαλλαν … γκαιμπελίστικα … ή η κυβέρνησή τους που λές, δεν είναι έτσι – φυσικά εσύ αν δέχεσαι άκριτα την καπιταλιστική προπαγάνδα των ΜΜΕ, φυσικά, και δεν μπορώ να σε πείσω …

    3. Γνωρίζω ότι και συ στην Ελλάδα, αν γινόταν δημοψήφισμα, ΟΧΙ θα ψήφιζες. Γι αυτό και είμαι αυστηρός μαζί σου, μην με παρεξηγήσεις …
    Από αγάπη και στοργή (χωρίς … προδέρμ) σου τα λέω …

    Τους θερμούς χαιρετισμούς μου!

  6. 2008 Ιουνίου 22

    προφανώς και θα ψήφιζα όχι, και οι λόγοι θα ήταν δύο: ότι δεν γνωρίζω όλα όσα προβλέπει η συνθήκη (1), αλλά αυτά τα οποία γνωρίζω δεν με βρίσκουν σύμφωνη (2).

    επίτρεψέ μου όμως, να κρίνω από όσα βλέπω γύρω μου (τα οποία απλώς επιβεβαιώνει το ευρωβαρόμετρο), συζητώντας με ανθρωπους πολλών ευρωπαϊκών εθνικοτήτων (μιας κι έχω την τύχη να ζω σε μια πόλη πολυπολιτισμική). Αμφιβάλλω πολύ ότι το 40% των ιρλανδών που προσήλθε τελικά στις κάλπες (ή το περίπου 60% των Γάλλων και 35% των Ολλανδών) είχαν πλήρη επίγνωση, πήραν το χρόνο τους να διαβάσουν την συνθήκη και μετά να αναζητήσουν τις περίπλοκες ερμηνείες και αποστροφές ενός πολύπλοκου νομικού κειμένου, το οποίο ακόμα και νομικοί χρειάζονται πολύ χρόνο για να διαβάσουν και να κρίνουν. Για να μην μιλήσω για τα ποσοστά εκείνων που δεν πήγαν καν στις κάλπες, τα οποία φανερώνουν μια όχι ιδιαίτερα αισιόδοξη πραγματικότητα.

    Δεν είναι θέμα προπαγάνδας των αστών και των καπιταλιστών- την ύπαρξη της οποίας οπωσδήποτε και δεν αμφισβητώ. Είναι θέμα επαφής με την κοινωνία και τους συμπολίτες μας. Όχι εκείνους τους πολιτικοποιημένους που είναι ψυλλιασμένοι και ψάχνονται. Τους άλλους, τους πολλούς που τελικά ενημερώνονται -αν και όταν ενημερώνονται- από αυτά ακριβώς τα ΜΜΕ που μετά βδελυγμίας απορρίπτουμε και εσύ και εγώ.

  7. 2008 Ιουνίου 22

    Κατά τα άλλα, οι ευρωπαίοι ηγέτες αποφάσισαν να κάνει κάθε χώρα ό,τι νομίζει για την ακρίβεια. Με πρόσχημα τις ιδιατερότητες που εμφανίζει κάθε κράτος, συμφωνήθηκε ότι δεν μπορεί να υπάρξει κοινή πολιτική στο θέμα.

    ++

    Γιαυτό σε λίγα χρόνια θα διαλυθεί η ΕΕ. (τουλαχιστον το εύχομαι, γιατι μια ενωση κρατών χωρίς κοινωνική συνοχή, είναι μιά ένωση βιομηχάνων με αλλο ονομα. Κοιές πολιτικές στην αμυνα και στο εμπόριο ναι, στην καταπολέμηση της ακρίβειας δε μπορούμε. ρε αει σιχτιρ)

  8. 2008 Ιουνίου 22

    Nomad, δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε;

  9. 2008 Ιουνίου 22

    Απογοητεύτηκα με τις δηλώσεις Πρόντι, αλλά τι να πεις; Τελικά, όλα τα γουρούνια την ίδια μούρη έχουνε…

  10. 2008 Ιουνίου 23

    Κι ύστερα σου λέει, η ζωή στο Βέλγιο είναι βαρετή!! Δε μου λες τώρα, οι ψαράδες, (που από ό,τι βλέπω στην φωτό είναι ό,τι πρέπει για moonlighting ως μοντέλα) πετάξαν και ψάρια στους δυνάμεις ασφαλείας? Όχι τίποτα άλλο, θα ήταν και απευθείας σκηνή από το χωριό το μικρό γαλατικό χωριό που αντιστέκεται ακόμα στον κατακτητή!
    ;-D

  11. 2008 Ιουνίου 23

    μακαρι να βγαιναν ολοι στους δρομους για τη σκοτεινη πλευρα της συνθηκης!
    (εργασια και εργατικα δικαιωματα).
    ολοι οι νεοι θα επρεπε να ηταν στους δρομους με οδοφραγματα!

  12. 2008 Ιουνίου 23

    Καλημέρα και επίσης εύχομαι σε όλους μια καλή αγωνιστική βδομάδα.

    … συμφωνόντας με όλα τα σχόλια …

  13. 2008 Ιουνίου 23

    Δε βαϊζει τ’ αυτί τους….

  14. 2008 Ιουνίου 23

    Κροτ,

    Είμαι πιο κοντά στο πνεύμα του Φάρου.
    Ζω σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον δεν σημαίνει απαραίτητα ότι επικοινωνώ με το λαϊκό αίσθημα.
    Κι αυτό γιατί οι διανοούμενοι, με την ευρεία έννοια του όρου, ως κοινωνικό στρώμα – όχι ως τάξη, συχνά μεταφέρουν την ιδεολογία της αστικής και μικροαστικής τάξης, άρα στην περίπτωσή μας της μικροαστικής διαμαρτυρίας για την Ευρωσυνθήκη.
    Μπορεί αυτή να ηγεμονεύει, δεν διαφωνώ.
    Αλλά η μαζική καταδίκη παίρνει χαρακτηριστικά που κανένα (ταξικό) Ευρωβαρόμετρο δεν μπορεί και δεν θέλει να πιάσει.

    Κρατάω το σχόλιο του Μούργου – εκεί είναι η ουσία.

  15. 2008 Ιουνίου 23

    Να σου πω την αλήθεια, οι ευρωπαίοι δε χρειάζεται να διαβάσουν άρθρο άρθρο κάποια συνθήκη για να καταλάβουν οτι η ΕΕ και οι συνθήκες της δεν ειναι προς το όφελός τους, για τον απλό λόγο ότι μπορούν να καταλάβουν οτι η πολιτική της ΕΕ δεν είναι προς το συμφέρον τους μιας και τη βιόνουν στο πετσί τους καθημερινά! δε χρειάστηκε να διαβάσω τη συνθήκη της Μπολώνια λέξη λέξη για να καταλάβω οτι αυτή θα φέρει πλήγμα στο δημόσιο πανεπιστήμιο, για παράδειγμα.
    Άρα αυτό που λες για τους λάθος λόγους, δεν ισχύει εκτός αν πιστέψουμε ότι οι Ιρλανδοί , οι Γάλλοι , οι Ολλανδοί οι Δανοί παλιότερα είναι εντελώς γίδια! (παίζει κι΄αυτό δε λέω αλλά ας μην είμαστε κακίες!)
    Είναι άλλο να επιθυμείς μεγαλύτερο βαθμό συνειδητοποίησης απο τον κόσμο, να επιθυμείς να σταματήσει ο κόσμος να έχει αυταπάτες για τη φύση της ΕΕ, που είναι όπως έιπε και ο φίλος παραπάνω, μηχανισμός στην υπηρεσία του κεφαλαίου και άλλο να πιστεύεις ότι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει τίποτα απολύτως και κυρίως να πιστευεις αυτά που ο Πρόντι και οι φίλοι του λένε για τους Ιρλανδούς και τις αμβλώσεις.
    Για πες μας Σοβιετικιά φίλη εσύ που έχεις τα κονέ..Στην Κύπρο τι γίνεται επί του θέματος?!

  16. 2008 Ιουνίου 23

    “Ζω σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον δεν σημαίνει απαραίτητα ότι επικοινωνώ με το λαϊκό αίσθημα.”

    προφανώς. Σε κάθε περίπτωση, όμως, “ζω σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον”σημαίνει έχω περισσότερες ευκαιρίες να καταλάβω πώς σκέφτονται πχ οι Ιρλανδοί ή οι Γάλλοι, εφόσον συναντώ τέτοιους καθημερινά, από κάποιον που δεν έχει αυτή την ευκαιρία. Παίζει και να μην πάρω πρέφα, επειδή ενδεχομένως είμαι στην κοσμάρα μου ή προκατειλημμένη. Οι ευκαιρίες μου πάντως, να συναντήσω την “εργατική τάξη” είναι εξίσου περιορισμένες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Βέλγιο, μιας και όντως είμαι “διανοούμενη” με την ευρεία έννοια του όρου (συνεννοούμαστε), μόνο που θα ήθελα να θυμίσω πως δεν είναι μόνο οι εργάτες που ψήφιζουν γενικώς, είναι και οι μικροαστοί και οι διανοούμενοι, Και έχω βάσιμες υποψίες πως δεν ψήφισαν μόνο οι εργάτες όχι στο δημοψήφισμα.

    Επειδή είναι λίγο χαζό να χρησιμοποιούμε “συνδικαλιστική” επιχειρηματολογία και δεν οδηγεί πουθενά, φυσικά και δεν αναμένω να διαβάσει ο κόσμος άρθρο προς άρθρο καμία συνθήκη, ούτε εγώ το έκανα, όπως ομολόγησα και σε προηγούμενο ποστ.
    Αυτό που αναμένω είναι να ασχοληθεί περισσότερο, να συζητήσει, να θέσει ερωτήματα, να ψαχτεί.
    Αυτό δλδ που λεει και η Παρτιζάνα “παραπάνω βαθμό συνειδητοποίησης και αντίδρασης”. Είναι προφανές. Και δεν νομίζω πως συμβαίνει.

    Όσο προφανές είναι και πως αν ο κόσμος είχε το βαθμό συνειδητοποίσης που πιστεύει ο Φάρος, δεν θα είχαν πάει το 40% να ψηφίσει, αλλά το 90%. Και αυτό δεν είναι αστική προπαγάνδα, έλεος: είναι απλά μαθηματικά και όσο κι αν έχουν τα μέσα οι αστοί, δεν μπορούν να μας δουλεύουν τόσο χοντρά: μια τέτοια απάτη θα αποκαλύπτετο και θα γίνονταν ρόμπες.

    Και το αν έχουν κόλλημα οι Ιρλανδοί και οι Πολωνοί με τις αμβλώσεις και με τον καθολικισμό, δεν χρειάζομαι κανένα αστικό μέσο για να μου το πει: το είδα και μόνη μου πηγαίνοντας σε αυτές τις δύο χώρες και γνωρίζοντας (πάρα πολλούς) Πολωνούς και (λιγότερους η αλήθεια είναι) Ιρλανδούς.
    Για το αν αυτό ήταν καθοριστικό για την ψήφο, δεν μπορούμε βέβαια να επικαλεστούμε μεταφυσικά μέσα για να δούμε τι σκεφτόταν ο καθένας την ώρα που έριχνε το φακελάκι στην κάλπη, αλλά είναι κοινός τόπος πως τα θρησκευτικά (όπως και τα πολιτικά, ιδεολογικά κλπ) πιστεύω επηρρεάζουν τις επιλογές των ανθρώπων.

    Και εν πάση περιπτώσει, προφανώς και είναι θετικό το όχι, αλλά δεν είναι και η επανάσταση αυτοπροσώπως. Ούτε δηλώνει πως οι Ιρλανδοί είναι αποφασισμένοι να φύγουν από την ΕΕ ή να κατέβουν στις Βρυξέλλες και να καταλάβουν τα χειμερινά ανάκτορα του Μπαρόζο.

    Συμφωνώ με το Μάνο, σε κάθε περίπτωση, πως το σχόλιο του Μούργου είναι η ουσία.

    Όσο για την Κύπρο, χωρίς καμιά χρήση κανενός ιδιαίτερου κοννέ, και χρησιμοποιώντας τον (αστικό και μη) τύπο για να πληροφορηθώ, έχω καταλάβει πως: “άλλο ο προεδρος, άλλο το κόμμα” (και άλλα λόγια να αγαπιώμαστε, θα προσέθετα με μια ελαφρά δόση κακίας -μια χαρά τους έκατσε το ιρλανδικό όχι -να δούμε ως πότε θα παίρνουν παράταση βέβαια). Κοινώς ο πρόεδρος δεσμεύεται από τις υπογραφές του προηγούμενου προέδρου, ενώ το κόμμα πράττει ενδεχομένως άλλα, κατά βούλησιν (στον κοινοβούλιο εννοώ, όπου έτσι κι αλλιώς δεν έχει αρκετές έδρες για να μπλοκάρει τίποτα: όπερ σημαίνει και καλά παιδιά είμαστε για τους ευρωπαίους, αλλά και εντάξει με τον κόσμο μας, προς το παρόν).

  17. 2008 Ιουνίου 23

    Αλεπού, τα γουρούνια κατ’εμέ είναι συμπαθέστατα ζωντανά, σε αντίθεση με τον Προντι και τους φίλους του…

    Σοφία, όχι, εδώ δεν είμαστε γαλατικό χωριό: πέτρες και μπουκάλια έριχναν! Και τζάμια (ακριβότατα τζάμια) έσπαγαν!!

    Μούργε, δεν μπορώ να πω πάνω από μία φορά πως συμφωνώ μαζί σου: θα μου καεί το πληκτρολόγιο.

    Καμηλιέρη, τι πά’να πει “βαΐζει”?

  18. 2008 Ιουνίου 23

    ….

    :lol:

    Δεν χαμπαριάζουν γρι…
    Αγρόν ηγόραζαν…
    Χέστηκ’ η φατμέ στο γιενί τζαμί…
    Απ’ το’να μπαίνει απ’ τ’ άλλο βγαίνει…
    Δεν ακούν τίποτε…

    Να συνεχίσω;

  19. 2008 Ιουνίου 23

    Αγαπητή Κροτ, δυστυχώς

    η εργατική τάξη, επειδή τα υποτιθέμενα κόμματά της, και κανείς άλλος, δεν την εκπροσωπούν, δεν εμφανίζεται π ο υ θ ε ν ά αυτοτελώς. Είναι σαν να μην υπάρχει.

    Ετσι και τα συμφέροντά της, μόνο από σπόντα μπαίνουν στο τραπέζι. Πλάι στις άλλες διεκδικήσεις.

    Ενα παράδειγμα από το χώρο της εκπαίδευσης: Σχολείο. Εντελώς ταξικό. Ενα στα τρία παιδιά δεν μπορεί να ολοκληρώσει το Ενιαίο Λύκειο και καταλήγει στα τεχνικά (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ λέγονται τώρα). Τι ακούμε όταν γίνονται καταλήψεις: όχι στην παραπαιδεία – κατάργηση των εξετάσεων – ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κλασικά αιτήματα (ολόσωστα, για να μην παρεξηγηθώ) της μικροαστικής τάξης που θέλει να σπουδάσει τα παιδιά της πληρώνοντας λιγότερα χρήματα. (Σαν τσόντα ενίοτε μπαίνει δίπλα σε αυτά και το εντελώς γενικό: αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς.

    Πού είναι το κλειδί τώρα; Αυτή η εν πολλοίς αποκλεισμένη τάξη οδηγείται συχνά στη μοιρολατρία και την αποχή από την πολιτική. Ισως αυτό εξηγεί και το 60% στην Ιρλανδία…

    Δεν είναι όμως ότι δεν έχουν γνώμη. Δεν έχουν πολιτικό λόγο, πράγμα εντελώς διαφορετικό.

  20. 2008 Ιουνίου 23

    Κροτ, με ρωτάς;;;;

    Να πω ένα απλό πράγμα. Θα μπορούσε να βγει ντιρεκτίβα, όλες οι επιχειρήσεις να αναρτούν ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ τιμολογια σε ειδική ιστοσελίδα. Τα υπ.εμπορίου των κρατών, θα μπορούσαν να διαμορφώσουν ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών, επίσημες. Να μη μπορεί καμια επιχείρηση να αλλαζει τιμες αν δεν δημοσιοποιήσει προηγουμενως την αλλαγή. Στη σελίδα του υπ.εμπορίου, να υπαρχει ενα πχ “βασικο καλάθι” που θα περι΄εχει πχ 50 προιόντα ευρείας καταναλωσης. Αρα ο καταναλωτής με ενα κλικ θα μπορεί λχ να βρει σε ποιο ΣΜ αυτα τα Χ προιόντα κοστίζουν 100 και σε ποιό 120 ευρώ, η σε ποιο βενζινάδικο θα βρει με 1 ευρώ βενζίνη, απο που τον συμφέρει να αγοράσει επιπλα, κλπ.
    Στη συνεχεια, ο ίδιος ο ανταγωνισμός θα λειτουργούσε και τα ΣΜ θα δήλωναν “καλαθια” διαφόρων αγαθών, στις ιστοσελίδες τους.

    Τοσο απλα.
    Το εξεθεσα πολύ επιπολαια, αλλα καταλαβαίνεις νομίζω τι εννοώ. Ηδη στο νετ υπαρχουν εκατονταδες σελίδες σύγκρισης για αγορές ηλεκτρικών προιόντων πχ.
    Μια αλλη αριστερίστικη ταχα μου τακτική, θα ηταν να μην επιτρέπεται ποσοστό κερδους πανω απο ενα Χ οριο, επι ποινή αυστηρή. Τωρα το τι σημαίνει αισχροκέρδεια είναι πολύ σχετικό στο ελλαδιστάν. στο βρυξελισταν δεν ξερω.
    Να υπαρχουν πχ τιμές παραγωγού (αγοράς) και τιμές τελικές στις ταμπελες των βιτρινών.
    Δεν ξερω, αλλα ολο αυτό το πανηγύρι της αισχροκέρδειας είναι ακριβως οτι λεει η λεξη: αισχρό.
    Που ειναι η ευρώπη των λαών σε ολο αυτό το “να τ αρπάξουμε” ;

  21. 2008 Ιουνίου 23

    Καμηλιέρη, όχι, εντάξει, το’χω!

    Μάνο, δεν διαφωνώ καθόλου σε όλα αυτά που λες, ίσα ίσα! Συμφωνώ απολύτως. Από την άλλη, η εργατική τάξη (όπως και όλες οι τάξεις εδώ που τα λέμε) δεν είναι αυτό που ήταν το 1830. Πολλά έχουν αλλάξει από τότε (και είναι και μεγάλη η συζήτηση και δεν χωρά σε ένα σχόλιο) -αυτό που δεν έχει αλλάξει για μένα είναι η υπεραξία και το περί αυτής αλισιβερίσι.
    Θεωρώ πάντως σφάλμα να παραβλέπονται τα μικροαστικά στρώματα, οι θέσεις και τα χαρακτηριστικά τους, δεδομένου ότι καταλαμβάνουν αρκετό χώρο και συμπιέζονται προς τα κάτω. Άρα, αν δεν ασχοληθούν μαζί τους αυτοί που οφείλουν να το κάνουν, ώστε να τα πολώσουν προς το μέρος τους, ε, θα το κάνουν κάποιοι άλλοι (για την ακρίβεια το κάνουν ήδη και με όχι μικρή επιτυχία: εξού αν θέλεις και το 60% κατά την δική μου άποψη).

    Λες ακόμα: “Αυτή η εν πολλοίς αποκλεισμένη τάξη οδηγείται συχνά στη μοιρολατρία και την αποχή από την πολιτική.”
    Και συμφωνώ. Και δεν είναι η μόνη.
    Και προσωπικά, δεν της δίνω κανένα άλλοθι και καμία δικαιολογία. Γιατί αν δεν κοιτάξει η ίδια το συμφέρον της, θα το κάνουν άλλοι στη θέση της, με τα γνωστά αποτελέσματα. Κι αν θέλεις, καλά να πάθει.

    Με δυο κουβέντες, νομίζω πως συμφωνοδιαφωνούμε, στο τέλος της ημέρας.
    :)

    Νομαδ, η ερώτησή μου ήταν σαφέστατα ρητορική! Μάλλον ούτε κι εσείς το πιάνετε το (μαύρο) χιούμορ μου -τι κρίμα! :(

  22. 2008 Ιουνίου 23

    Πάντως σοβιετικά φίλη, η καθολική εκκλησία ήταν υπερ της ευρωσυνθήκης!Εγώ επιμένω πως αυτό το ΟΧΙ και κάθε ΟΧΙ είναι πολύ πιο ουσιώδες από ό,τι μερικοί φαντάζονται..Σίγουρα, το ΟΧΙ των Ιρλανδών δε θα ήταν όπως το ΟΧΙ το δικό μου αλλά είναι ένα βήμα προς μια καλή κατεύθυνση.έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας, αυτό είναι το μόνο σίγουρο..
    Για την Κύπρο, και γω αυτό είχα ψιλιαστεί ότι θα γινόταν!Δεν μπορούσα να το περιγράψω καλύτερα από σένα!

  23. 2008 Ιουνίου 23

    “είναι ένα βήμα προς μια καλή κατεύθυνση.έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας, αυτό είναι το μόνο σίγουρο..”

    σωστότατο. απόλυτα σύμφωνη.

    (πάντως για την Κύπρο, αναρωτιέμαι κι αν υπάρχει άλλη επιλογή, έτσι όπως είναι τα πράγματα. Δεν χρυσώνω το χάπι, καθόλου δεν μου αρέσει αυτή η υποκρισία. Αλλά, τι άλλο;)

  24. 2008 Ιουνίου 24

    Οι ηγέτες των 26 άλλων χωρών θα πανηγύριζαν αν οι Ιρλανδοί με το ίδιο ποσοστό συμμετοχής έδιναν 51% ΝΑΙ.
    Συνεπώς η επιχειρηματολογία ότι 6 εκατομμύρια αποφάσισαν για 400+ και δεν μπορούνε να το λάβουνε υπ’όψη είναι καφενειακού επιπέδου κατά την ταπεινή μου γνώμη ..

  25. 2008 Ιουνίου 24

    Με την ίδια λογική, Χαρίδημε, είναι καφενειακού επιπέδου και η λογική κατά την οποία πέντε χιλιάδες εκλεγμένοι βουλευτές αποφασίζουν για 400+ εκατομμύρια, ενω δεν έχουν ψηφιστεί με αποστολή να λάβουν τέτοιου είδους αποφάσεις.

    Συμφωνώ απολύτως.

  26. 2008 Ιουνίου 24

    Καλημέρα σε όλους.
    Κροτ, αν θέλεις, κάνε μια μετάφραση τι λέει η αφίσα στο ποστ σου.
    Η ΚΕ του ΑΚΕΛ αποφάσισε ΟΧΙ.
    Πολύ σημαντικό αυτό για ένα κόμμα που δρα σε μια χώρα με τριπλή κατοχή.

    Για κάποιους φίλους …
    Η Εργατική Τάξη και τα σύμμαχα στρώματα μια κοινωνίας πχ αγροτιά, έχουν το δικό τους κόμμα και μέσω αυτού την εκπορσώπηση που πρέπει – αρκεί να το αντιληφθούν …
    Δεν είναι καθόλου εύκολο αυτό, γι αυτό και οι τόσες δυσκολίες σε όλους μας !

  27. 2008 Ιουνίου 24

    ουφ επιτέλους!σταματήστε να δίνετε στο ΑΚΕΛ συγχαρητήρια για το αυτονόητο!Σοβιετικιά φίλη, πραγματικά δεν ξέρω και γω τι άλλο μπορούν να κάνουν..Το μόνο που ξέρω είναι ότι έτσι πως πάνε θα τη φάνε την παπάρα καμιά μέρα και θα ναι και ντάλα μεσημέρι…

  28. 2008 Ιουνίου 24

    Ευτυχώς, γιατί με άγχωσες προς στιγμήν…

  29. 2008 Ιουνίου 24

    Φάρε, στην γελοιογραφία εμφανίζεται ο Σαρκοζύ να λέει “Δεν μπορεί το 1% των Ευρωπαίων να υπαγορεύει την θέλησή του στο 99% που δεν το ρωτήσαμε καν την γνώμη του!”.

    Παρτιζάνα, έλα μου ντε! Το αυτονόητο!

    Καμ, οκ τώρα;

  30. 2008 Ιουνίου 24
    Zappa permalink

    basika nomizw oti oi logoi ths aporripshs dieferan anamesa stous diaforous xwrous oi opioi htan yper tou oxi. Kai den nomizw h krot na leei oti oi Irlandoi einai gidia, apla kanei enan diaxwrismo anamesa sta logika epixeirhmata kata ths syn8hkhs (opws to gegonos oti dinei to eley8eras sta afentika na mas kanoun oti goustaroun), kai tous apolytws paralogous logous gia tous opoious kapioi alloi eipan oxi (amblwseis)

  31. 2008 Ιουνίου 24

    Ζάπα, εκτός από αυτό (στο οποία σωστά με κατάλαβες), σημειώνω ακόμα και το μεγάλο ποσοστό εκείνων που δεν ασχολούνται καν με ένα θέμα που αφορά όλους μας πολύ άμεσα.

  32. 2008 Ιουνίου 24

    Καμ;;;;
    ……………

    (δε παίζεστε….)

  33. 2008 Ιουνίου 24

    Προτιμάς το “Μούλτι”?

  34. 2008 Ιουνίου 24

    Γιατί πιστεύεις ότι με το μούλτι παίζεστε;
    Με τόσα προσωνύμια θα μπερδευτώ κι εγώ στο τέλος…..
    Να ξεκαθαρίσουμε πάντως ότι σε τσόντες δέν παίζω…
    (Άκου καμ….)

  35. 2008 Ιουνίου 24
    Lardigos permalink

    Οι Ιρλανδοί ψήφισαν με τα ίδια περίπου κριτήρια και για τους ίδιους αναλογικά λόγους που ψηφίζουν και οι συνέλληνες στις ευρωεκλογές, αλλά και στις δημοτικές εκλογές ακόμη. Η καθημερινότητα μας, καθώς και η επικαιρότητα όπως -και όσο- τη ζούμε είναι ένα αναπόφευκτο φίλτρο από όπου περνούν όλες μας οι προσλαμβάνουσες. Δεν είναι το μόνο φίλτρο βέβαίως ή δεν θα έπρεπε να είναι. Πλην όμως είναι μια καθοριστική συνιστώσα της κοσμοθεωρίας μας.
    Η ευρωπαϊκή ιστορία (η σύγχρονη τουλάχιστον) αποτελείται από αλληλοδιαδεχόμενους κύκλους όπου πότε επικρατεί – ή εν πάση περιπτώσει παίρνει κεφάλι, για να το πω απλά- μια κοσμοπολίτικη, ευρωπαϊκή, ανοιχτών συνόρων (πείτε το όπως θέλετε) ροπή των πραγμάτων και πότε κατισχύει μια εθνική, ευρωφοβική τάση.
    Τώρα, στις μέρες μας, διανύουμε μια, ας την πούμε, αντιευρωπαϊκή τάση. Φυσικό και ευεξήγητο. Όταν “μέσα” δεν πας καλά, τότε δεν σε ενδιαφέρει να “ανοιχθείς” , αλλά κοιτάς να νοικοκυρευτείς, να φροντίζεις τα εν οίκω, κι αφήνεις τα εν δήμω για πιο εύθετους χρόνους!. Και κάπως έτσι ούτε το “έξω” (ως σύνολο πολλών εθνικών “μέσα” ) πάει καλά. Και κάπως έτσι αφυπνίζονται ξενοφοβικά ένστικτα, ξεσκονίζονται “κρατικοπατερναλιστικές” συνταγές, τσουβαλιάζονται ανόμοια πράγματα στο ίδια σακί με επιπόλαιο τρόπο, ήρα και στάρι, χλωρά και ξερά μαζί.
    Αναμφίβολα το ιρλανδικό “όχι” απαντούσε σε πολλά και ποικίλα ερωτήματα, πέραν αυτού που έθετε επίσημα το δημοψήφισμα. Ακόμη κι έτσι όμως, έβαλε στο τραπέζι και αυτά τα άλλα ερωτήματα. Και για να το πω με μια ερώτηση (και συγγνώμη για το… “σινδόνιον” ) : Όταν οι Ευρωπαίοι μαζεύονται για να αντιμετωπίσουν από κοινού το θέμα της ακρίβειας και αποφασίζουν εν τέλει ο καθείς να πράξει κατά το δοκούν, ε, τότε δεν αντιλαμβάνομαι σε τι πειράζει που κι οι Ιρλανδοί κατά το δοκούν αποφάσισαν στο δημοψήφισμα…

    Υ.Γ. Πολύ όμορφο βλογ. Έσω e-βλογημένη!

  36. 2008 Ιουνίου 24

    Ε, κι εσύ δεν παρατήρησες το

    μετά το

    “με ρωτάς”

    :(

  37. 2008 Ιουνίου 25

    Καμ, ποιος μίλησε για τσόντες? έχουμε κι ένα άλφα επίπεδο εδώ μέσα!!!

    Lardigos, καταρχάς καλώς ορίστε και καλώς όρισαν και τα σινδόνιά σας! :)
    Δεν διαφωνώ σε όσα λέτε, προσωπικά μάλιστα κρίνω το ιρλανδικό όχι σαν θετική εξέλιξη και την απροθυμία των ευρωπαίων ηγετών σαν αναμενόμενη εξέλιξη.
    Πάντως, σε ό,τι αφορά στον ρατσισμό και την ξενοφοβία, τα καλά νέα δεν τα περιμένω από μια Ευρώπη-φρούριο που κλειδαμπαρώνεται και βάζει συναγερμούς μην τυχόν και της μπει κανένας μετανάστης από την καμινάδα! :)
    Ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια!

    Νομάδ, μα ήτο αντίφασις! Από τη μια :Ρ κι από την άλλη ολόκληρη τοποθέτηση!! εμπερδεύθην! :)

  38. 2008 Ιουνίου 25

    …..

  39. 2008 Ιουνίου 25

    Καμ, μπορείς να κόψεις τα rss? δεν προκάμω λέμε!

  40. 2008 Ιουνίου 25

    Τσού

Leave a Reply

Note: You can use basic XHTML in your comments. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

  • ανακοινωσεις

    Οι συνήθειες και οι ανάγκες μας αλλάζουν. Η ευαισθησία μας παραμένει και συνεχίζεται αναλλοίωτη μέσα στους καιρούς. Κι αυτήν καλείται η Τέχνη να εκπροσωπήσει καταγράφοντάς την, σε πείσμα των γεγονότων και της παντοδυναμίας των λεγόμενων "ιστορικών στιγμών". Μάνος Χατζηδάκις "Η λογοτεχνία είναι αναγκαία στην πολιτική πριν απ' όλα όταν αυτή δίνει φωνή σε αυτό που δεν έχει φωνή, όταν δίνει όνομα σε αυτό που δεν έχει ακόμα όνομα και ειδικά σε αυτό που η πολιτική γλώσσα αποκλείει ή προσπαθεί να αποκλείσει […]. Η λογοτεχνία είναι σαν ένα αυτί που μπορεί να ακούει πέρα από εκείνη τη γλώσσα που κατανοεί η πολιτική. Είναι σαν ένα μάτι που μπορεί να βλέπει πέρα από τη χρωματική κλίμακα που αντιλαμβάνεται η πολιτική". Κι ακόμα, η λογοτεχνία διαθέτει την ικανότητα "για δημιουργία εκείνου του είδους προτύπων-αξιών που είναι ταυτόχρονα αισθητικά και ηθικά, θεμελιώδη για κάθε σχέδιο δράσης, ειδικά στην πολιτική ζωή". Italo Calvino, από εδώ
  • Κωνσταντινα Κουνεβα

  • μια εικονα, χιλιες λεξεις

    bxl.griots.130309 Βρυξέλλες, 13 Μαρτίου 2009
  • Appélation d’origine controlée

  • radiobubble radioneverland παίζει και ο Χασοδίκης SOWAR mag SOWAR ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ street panthers Για τη διασωση του Ελαιωνα stray αρκτουρος fatses Σαλατα εποχης ραδιο καταληψη Σταχτες e-zine rodia Στηλη Αλατος / Πολιτης Πιττας moby Γιαννης Ιωαννου